Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > DİPLOMA PROJESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİPLOMA PROJESİ Birinci düzey SER 408 8 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri SER401-SERAMİK ATÖLYE
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. NİZAM ORÇUN ÖNAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. NİZAM ORÇUN ÖNAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Ders yüz yüze görüşme şeklinde işlenmektedir. Ders yürütücüsü her öğrenciye danışmalık yapmaktadır.
Dersin amacı Bitirme projesi dersinin amacı; öğrencilerin araştırma yöntemleri, tez ve proje yazımı gibi konularda bilgi sahibi olması ve bunları uygulamaya geçirmesidir. Öğrencinin 4 yıl boyunca derslerde gördüğü konulardan bir veya birkaçı üzerinde veya farklı bir yeni konu üzerinde araştırma yapmasını sağlamak, literatür taraması yoluyla bilgi ve dokümanı belirli bir disiplin içerisinde bir araya getirmesini sağlamak, elde edilen teorik ve deneysel bilgilerin bir tez halinde düzenlenmesini ve başkalarının da yararlanacağı bir biçimde sunulmasını sağlamak.
Dersin tanımı Uygulanmış olan eserlerin en iyi biçimde sunumunu sağlamak, içeriğini ve sanatsal anlamını gerekli bilgiler ve literatür taraması sonucunda edinilen manifesto ile açıklamak, mekana uygun biçimde düzenlemek, fotoğraflamak ve bitirme tezi formatında sunum dosyası haline getirmek.

Dersin içeriği
1- Proje sunumunun tanımı ve amacının kavranması. Proje hazırlama,sunma yöntemleri ve teknikleri hakkında örneklerle bilgi verilmesi. Konuların belirlenmesi için araştırmalara başlanması.Konu bildirim formlarının dağıtılması. (En son 4. hafta konu başlık önerisi formunun onaylatılması ve teslim edilmesi gerekmektedir)
2- Konuların belirlenmesi. Örnekler ile araştırma ve veri toplama yöntemlerinin gösterilmesi. Literatür taraması hakkında bilgi verilmesi. Literatür taramalarına başlanması.
3- Literatür taramalarına devam edilmesi. Konu başlıkları üzerinde fikir alışverişi yapılması.
4- Literatür taramalarına devam edilmesi. Konu başlık önerisi formunun onaylatılması ve teslim edilmesi. Konuya ilişkin literatürlerin incelenmesi. Belirlenen konu üzerinde proje aşamaları hakkında içerik belirlenmesi. (4. hafta sonunda konu başlık formunu onaylatmayan öğrenci dersten başarısız sayılır)
5- Fotoğraflamanın amacı ve yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. Konu ile ilgili görsellerin toplanmaya başlanması.
6- Yapılan çalışmaların kontrol edilmesi. Düzeltme ve önerilerin yapılması.
7- Yapılan çalışmaların kontrol edilmesi. Düzeltme ve önerilerin yapılması.
8- VİZE SINAV HAFTASI (İlk 7 hafta sürecinde proje kapsamında yapılması gerekenler ödev formatında teslim edilir ve değerlendirilir. Değerlendirmede nitelik ve süreç yönetimi haftalık takibe esas olarak ölçümlenir.)
9- Yapılan çalışmaların kontrol edilmesi. Düzeltme ve önerilerin yapılması.
10- Proje çalışmalarına devam edilmesi. Proje dosyasının hazırlama aşamasında geçilmesi. (ERÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü Tez Yazım Yönergesi''''''''ne uygun formatta bitirme tezinin düzenlenmesi)
11- Proje çalışmalarına devam edilmesi. Proje dosyasının hazırlama aşamasında geçilmesi. (ERÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü Tez Yazım Yönergesi''''''''ne uygun formatta bitirme tezinin düzenlenmesi)
12- Proje çalışmalarına devam edilmesi. Proje dosyasının hazırlama aşamasında geçilmesi. (ERÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü Tez Yazım Yönergesi''''''''ne uygun formatta bitirme tezinin düzenlenmesi)
13- Dosyaların sunuma hazır hale getirilmesi. Eksiklerin tamamlanması.
14- Dosyaların sunuma hazır hale getirilmesi. Eksiklerin tamamlanması.
15- Proje teslimi. Eksiklerin tamamlanması.
16- FİNAL HAFTASI Proje teslimi. (Tezin dijital ve baskı alınmış olarak teslim edilmesini içerir.Proje teslimi sonucu nitelik ve süreç yönetimi ilgili haftalara göre tutulan çizelgeye esas ölçümlenir.)
17- FİNAL HAFTASI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bir konuyu, literatürden araştırma ve öğrenme becerisini kazanmışlardır.
2- Kendi başına, bir konuyu sebep ve sonuçları ile birlikte ortaya koyma ve irdeleme becerisi kazanmışlardır.
3- Deneysel çalışmalarda; sistem kurma, sonuç alma ve sonuçları tablo, grafik vb. yollarla değerlendirme becerilerini kazanmışlardır.
4- Yapılan bir çalışmanın tez formatında nasıl hazırlanacağını öğrenmiştir.
5- Bir sunu hazırlama ve yapılan çalışmayı başkalarına anlatabilme ve aktarabilme becerisini kazanmıştır.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 0 0
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   35
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   65
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar