Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Seramik ve Cam > DİPLOMA PROJESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİPLOMA PROJESİ Birinci düzey SER 408 Zorunlu 8 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri SER401-SERAMİK ATÖLYE
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. NİZAM ORÇUN ÖNAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. NİZAM ORÇUN ÖNAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Ders yüz yüze görüşme şeklinde işlenmektedir. Ders yürütücüsü her öğrenciye danışmalık yapmaktadır.
Dersin amacı Bitirme projesi dersinin amacı; öğrencilerin araştırma yöntemleri, tez ve proje yazımı gibi konularda bilgi sahibi olması ve bunları uygulamaya geçirmesidir. Öğrencinin 4 yıl boyunca derslerde gördüğü konulardan bir veya birkaçı üzerinde veya farklı bir yeni konu üzerinde araştırma yapmasını sağlamak, literatür taraması yoluyla bilgi ve dokümanı belirli bir disiplin içerisinde bir araya getirmesini sağlamak, elde edilen teorik ve deneysel bilgilerin bir tez halinde düzenlenmesini ve başkalarının da yararlanacağı bir biçimde sunulmasını sağlamak.
Dersin tanımı Uygulanmış olan eserlerin en iyi biçimde sunumunu sağlamak, içeriğini ve sanatsal anlamını gerekli bilgiler ve literatür taraması sonucunda edinilen manifesto ile açıklamak, mekana uygun biçimde düzenlemek, fotoğraflamak ve bitirme tezi formatında sunum dosyası haline getirmek.

Dersin içeriği
1- Proje sunumunun tanımı ve amacının kavranması. Proje hazırlama,sunma yöntemleri ve teknikleri hakkında örneklerle bilgi verilmesi. Konuların belirlenmesi için araştırmalara başlanması.Konu bildirim formlarının dağıtılması. (En son 4. hafta konu başlık önerisi formunun onaylatılması ve teslim edilmesi gerekmektedir)
2- Konuların belirlenmesi. Örnekler ile araştırma ve veri toplama yöntemlerinin gösterilmesi. Literatür taraması hakkında bilgi verilmesi. Literatür taramalarına başlanması.
3- Literatür taramalarına devam edilmesi. Konu başlıkları üzerinde fikir alışverişi yapılması.
4- Literatür taramalarına devam edilmesi. Konu başlık önerisi formunun onaylatılması ve teslim edilmesi. Konuya ilişkin literatürlerin incelenmesi. Belirlenen konu üzerinde proje aşamaları hakkında içerik belirlenmesi. (4. hafta sonunda konu başlık formunu onaylatmayan öğrenci dersten başarısız sayılır)
5- Fotoğraflamanın amacı ve yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. Konu ile ilgili görsellerin toplanmaya başlanması.
6- Yapılan çalışmaların kontrol edilmesi. Düzeltme ve önerilerin yapılması.
7- Yapılan çalışmaların kontrol edilmesi. Düzeltme ve önerilerin yapılması.
8- VİZE SINAV HAFTASI (İlk 7 hafta sürecinde proje kapsamında yapılması gerekenler ödev formatında teslim edilir ve değerlendirilir. Değerlendirmede nitelik ve süreç yönetimi haftalık takibe esas olarak ölçümlenir.)
9- Yapılan çalışmaların kontrol edilmesi. Düzeltme ve önerilerin yapılması.
10- Proje çalışmalarına devam edilmesi. Proje dosyasının hazırlama aşamasında geçilmesi. (ERÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü Tez Yazım Yönergesi''''''''ne uygun formatta bitirme tezinin düzenlenmesi)
11- Proje çalışmalarına devam edilmesi. Proje dosyasının hazırlama aşamasında geçilmesi. (ERÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü Tez Yazım Yönergesi''''''''ne uygun formatta bitirme tezinin düzenlenmesi)
12- Proje çalışmalarına devam edilmesi. Proje dosyasının hazırlama aşamasında geçilmesi. (ERÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü Tez Yazım Yönergesi''''''''ne uygun formatta bitirme tezinin düzenlenmesi)
13- Dosyaların sunuma hazır hale getirilmesi. Eksiklerin tamamlanması.
14- Dosyaların sunuma hazır hale getirilmesi. Eksiklerin tamamlanması.
15- Proje teslimi. Eksiklerin tamamlanması.
16- FİNAL HAFTASI Proje teslimi. (Tezin dijital ve baskı alınmış olarak teslim edilmesini içerir.Proje teslimi sonucu nitelik ve süreç yönetimi ilgili haftalara göre tutulan çizelgeye esas ölçümlenir.)
17- FİNAL HAFTASI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bir konuyu, literatürden araştırma ve öğrenme becerisini kazanmışlardır.
2- Kendi başına, bir konuyu sebep ve sonuçları ile birlikte ortaya koyma ve irdeleme becerisi kazanmışlardır.
3- Deneysel çalışmalarda; sistem kurma, sonuç alma ve sonuçları tablo, grafik vb. yollarla değerlendirme becerilerini kazanmışlardır.
4- Yapılan bir çalışmanın tez formatında nasıl hazırlanacağını öğrenmiştir.
5- Bir sunu hazırlama ve yapılan çalışmayı başkalarına anlatabilme ve aktarabilme becerisini kazanmıştır.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2- OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3- OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4- OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5- OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6- OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7- OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8- OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9- OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10- OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11- OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12- OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13- OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14- OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15- OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16- OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17- OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18- OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19- OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20- OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 0 0
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   35
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   65
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar