Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarla Bitkileri > İLETİŞİM TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLETİŞİM TARİHİ Birinci düzey RTS102 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HÜLYA ÖZTEKİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HÜLYA ÖZTEKİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Öğrencilerin, ilk insandan günümüze kadar farklı iletişim biçimlerinin ve iletişim araçlarının ortaya çıkışını, teknik ve tarihsel gelişimini; bu iletişim biçimlerinin ve iletişim araçlarının ekonomik, toplumsal ve kültürel boyutlarını öğrenmesi temel amaçtır.
Dersin tanımı İletişim biçimlerinin ve iletişim araçlarının tarihsel gelişiminin siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel boyutlarıyla ele alındığı bir derstir.

Dersin içeriği
1- İletişim kavramının anlamsal çeşitliliği, iletişime ilişkin tanımlar ve bu tanımların ortak noktaları, iletişimi sınıflandırma biçimleri, kitle iletişimi, iletişim ve kitle iletişimi arasındaki yapısal ve genel farklar.
2- İletişim ve tarih ilişkisi, uygarlık tarihinde iletişimin önemi, iletişim alanındaki yenilik ve gelişmelerin siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal önemi.
3- Sözlü kültür dönemi: Mağara resimleri, heykelcikler, hesaptaşları, konuşma, ses ve ritm, sözlü kültür döneminin özellikleri.
4- Elyazmalı (chirografik) kültür dönemi: Çivi yazısı ve tabletler, hiyeroglifler ve papirüs, alfabetik yazı ve kağıt, ilk kitaplar ve ilk kütüphaneler, yazının işlevleri, elyazmalı kültürün özellikleri.
5- Basılı (tipografik) kültür dönemi: Matbaanın icadından önceki baskı yöntemleri, Gutenberg matbaasının icadı, matbaanın siyasi, toplumsal, kültürel, dini ve ekonomik sonuçları, yazılı basının doğuşu.
6- Elektrikten önceki haberleşme ve iletişim sistemleri: Pers, Antik Yunan, Roma, Çin, Bizans imparatorluklarında haberleşme ve iletişim sistemleri.
7- Elektrikten önceki haberleşme ve iletişim sistemleri: İslam devletlerinde ve Türk devletlerinde haberleşme ve iletişim sistemleri.
8- Elektrikten önceki haberleşme ve iletişim sistemleri: Ortaçağ Avrupa''sında haberleşme ve iletişim sistemleri.
9- Osmanlı İmparatorluğu''nda haberleşme ve iletişim sistemleri: Derbend sistemi, menzil sistemi, posta teşkilatı.
10- Osmanlı İmparatorluğu''nda haberleşme ve iletişim sistemleri: Osmanlı''da matbaanın kuruluşu, yazılı basının doğuşu.
11- Elektrik ve elektronik kültür dönemi: Optik telgraf, elektrikli telgraf, telefon.
12- Elektrik ve elektronik kültür dönemi: Fotoğraf, hareketli görüntü ve sinema.
13- Elektrik ve elektronik kültür dönemi: Radyo, televizyon.
14- Elektrik ve elektronik kültür dönemi: İnternet ve yeni medya
15- Osmanlı ve Türkiye''de elektrik-elektronik iletişim: Telgraf, telefon, sinema.
16- Osmanlı ve Türkiye''de elektrik-elektronik iletişim: Radyo, televizyon, internet.
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çeşitli iletişim biçimlerinin ve iletişim araçlarının dünyadaki ve Türkiye''deki tarihini kuramsal olarak öğrenir.
2- İletişim ve haberleşme alanlarında kullanılan teknolojilerin kültür ve uygarlığa etkisini kavrar.
3- Sözlü kültür dönemi hakkında bilgi sahibi olur.
4- Yazının icadı ve elyazmalı kültür dönemi hakkında bilgi sahibi olur.
5- Matbaanın icadı ve tipografik kültür dönemi hakkında bilgi sahibi olur.
6- Elektrik ve elektronik kültür dönemi hakkında bilgi sahibi olur.
7- Sözlü, yazılı ve elektronik kültür arasında karşılaştırma yapar.
8- Bilgi, iktidar, sermaye ve teknoloji arasındaki ilişkiyi anlar.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
2- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
4- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
11- Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
12- Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı David Crowley, Paul Heyer, İletişim Tarihi, Phoenix Yayınları, Ankara, 2010. Michael T. Poe, İletişim Tarihi -Konuşmanın Evriminden İnternete Medya ve Toplum, Islık Yayınları, 2015.
Yardımcı Kaynaklar Massimo Baldini, İletişim Tarihi, Avcıol Basım Yayın, İstanbul, 2000. Asa Briggs, Peter Burke, Medyanın Toplumsal Tarihi, Kırmızı Yayınları, İstanbul, 2011. İrfan Erdoğan, İletişimi Anlamak, Erk Yayınları, 2008. Serdar Öztürk, Osmanlı''da İletişimin Diyalektiği, Phoenix Yayınları, Ankara, 2010.

Ders ile ilgili dosyalar