Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HALKLA İLİŞKİLER STRATEJİLERİ |
Birinci düzey |
UHİT 235 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Murat BAŞARIR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans tekniği
|
Dersin amacı
|
Stratejik yönetim anlayışı içerisinde halkla ilişkiler biriminin işlev, rol ve ortamlarını öğretir.
|
Dersin tanımı
|
Halkla ilişkileri sosyal strateji, işlevsel strateji ve operasyonel strateji düzeylerinde anlatır.
|
1- |
İşletmelerin genel amaçları, üretim faktörleri ve yönetimin fonksiyonları
|
2- |
Stratejik yönetim kavramı: Strateji, hedef, politika vb kavramlar.
|
3- |
Halkla ilişkilerin örgüt içindeki yeri ve rolleri
|
4- |
Sosyal strateji düzeyinde halkla ilişkiler: Ortam taraması, kamu paydaş segmantasyonu
|
5- |
Sosyal strateji düzeyinde halkla ilişkiler:Konu yönetimi, senaryoların üretimi
|
6- |
İşlevsel strateji düzeyinde halkla ilişkiler:kavramsal çerçeve
|
7- |
İşlevsel strateji düzeyinde halkla ilişkiler: stratejik iletişim planı oluşturma
|
8- |
Stratejik iletişim planı oluşturma: konu ve kamunun belirlenmesi, stratejik iletişim amaçlarının belirlenmesi
|
9- |
Stratejik iletişim planı oluşturma: Stratejik iletişimin yönü (asimetrik,simetrik), kontrol
|
10- |
Operasyonel strateji düzeyinde halkla ilişkiler:kavramsal çerçeve
|
11- |
Kampanya süreci: konunun tanımı, paydaş/kamu
|
12- |
Kampanya süreci: kampanya araştırması
|
13- |
Kampanya süreci:durum analizi
|
14- |
Kampanya süreci: kampanya stratejisi
|
15- |
Kampanya süreci: değerlendirme, bütçe
|
16- |
Genel değerlendirme
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İş hayatında değişen paradigmalardan sonuçlar çıkartır
|
2- |
Halkla ilişkiler strateji düzeylerinde halkla ilişkiler uygulayıcılarının rollerini ayır eder
|
3- |
Stratejik halkla ilişkiler faaliyetleri organize eder
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
|
|
4- |
Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
5- |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
|
|
6- |
Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
|
|
7- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
8- |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
|
11- |
Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
13- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
14- |
Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
15- |
Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
|
|
16- |
Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
4
|
5
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
99
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ebru Ural,Stratejik Halkla İlişkiler, İstanbul: Birsen Yayınları, 2005 Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Yayınları, 2007
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|