Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > DIFFERENTIAL EQUATIONS IN ENGINEERING
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DIFFERENTIAL EQUATIONS IN ENGINEERING Birinci düzey ME 201 Zorunlu 3 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili English
Koordinatör DOÇ. DR. ORHAN KEKLİKCİOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Sebahattin ÜNALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Res. Assis. Enes FİL, Res. Assis. Selçuk SARIKOÇ
Dersin veriliş şekli Face to face
Dersin amacı Objective of this course is to explain physics and mathematics meaning of a differential and integral calculus, differential equations and vector mathematics. Thereby, all mathematical solution processes will be explained and applications in the mechanical engineering will be given
Dersin tanımı There are four mathematics lessons in the mechanical engineering in the undergraduate level. Mathematical Methods in Engineering-I covers all contents of Mathematics I, Mathematics II, Differential Equations and Engineering Mathematics. However, the given samples for topics will be more complex than those of the undergraduate level. Mathematics II will be a background for Mathematical Methods in Engineering-I and II

Dersin içeriği
1- Differential integral calculus and numerical methods
2- Differential elements, differential and integral calculus. Boundary and Initial conditions. Order, linearity and homogenity of ordinary differantial equations.
3- Integral and separation of variables for ordinary differential equations.
4- The undetermined coefficients method for ordinary differential equations.
5- The variation of variables method for ordinary differential equations.
6- 1.order differantial equations: linear equations, exact differential equation, Bernoulli and Riccati equations
7- Higher order linear equations: Homogenous solutions
8- Higher order linear equations: Non-homogenous solutions
9- Bernoulli and Riccati Equations
10- Solutions of ordinary differential equations by Power Series
11- Homogeneous solution of high order linear variable differential equations with variable coefficients: Euler-Cauchy Equation
12- Homogeneous solution of high order variable coefficient linear differential equations: Power Series Solution
13- Simple systems of differential equations and introduction to partial differential equations
14- Simple systems of differential equations and introduction to partial differential equations
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- To understand the application of mathematics to the general engineering problems
2- To learn different mathematical methods of solution of engineering problems
3- Ability to apply engineering mathematics to the solution of mechanical engineering problems
4- Ability to explain engineering problems with mathematics
5- To apply mathematical principles to real world problems
6- Students with mathematical background to the other courses of Department of Mechanical Engineering with Differential Equations
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     124
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı •Diferansiyel Denklemler Ders Notları, Prof. Dr. Sebahattin ÜNALAN
Yardımcı Kaynaklar •Erwing Kreyszig, Advanced Engineering Mathematics, 8th edition, John Wiley & sons inc., Newyork, 1999.

Ders ile ilgili dosyalar