Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (y.l.) > TOPOLOJİ-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TOPOLOJİ-II İkinci düzey MAT 550 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET BARAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET BARAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli yüz- yüze
Dersin amacı Topolojinin temel kavramlarını öğretmek, matematiksel düşünme ve yorum yapma yeteneği kazandırmak, ileriki eğitimlerinde gerekli olan temel topolojik bilgi ve becerileri kazanmalarına yardımcı olmak.
Dersin tanımı Kompakt uzaylar, kompaktlığın çeşitli karakterizasyonları, kompaktlığın kalıtsallık ve çarpımsallığı, dizisel kompakt uzaylar, sayılabilir kompakt uzaylar, local kompakt uzaylar, kompaktlaştırma kompaklık çeşitlerinin metrik uzaylardaki denkliği, irtibatlı uzaylar, irtibatlı bileşenler, local irtibatlı uzaylar, eğriler, eğrisel irtibatlı uzaylar, ağlar ve süzgeçler, tam metrik uzaylar ve bir metrik uzayın tamlanışı, eğrilerin homotopisi, basit irtibatlı uzaylar ve temel gruplar.

Dersin içeriği
1- Kompakt uzaylar, kompaktlığın çeşitli karakterizasyonları
2- kompaktlığın kalıtsallık ve çarpımsallığı
3- örnekler, teoremler,
4- dizisel kompakt uzaylar, sayılabilir kompakt uzaylar
5- local kompakt uzaylar, kompaktlaştırma
6- örnekler, teoremler
7- kompaktlık çeşitlerinin metrik uzaylardaki denkliği, irtibatlı uzaylar
8- ARA SINAV
9- irtibatlı bileşenler, local irtibatlı uzaylar
10- eğriler, eğrisel irtibatlı uzaylar
11- ağlar ve süzgeçler
12- tam metrik uzaylar ve bir metrik uzayın tamlanışı
13- eğrilerin homotopisi
14- basit irtibatlı uzaylar ve temel gruplar
15- final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kompakt uzaylar, dizisel kompakt uzaylar ve sayılabilir kompakt uzayların özelliklerini kavrayabilme
2- yerel kompakt uzaylar ve kompaktlaştırma kavramının önemini anlayabilme ve yorumlayabilme
3- irtibatlı uzaylar ve yerel irtibatlı uzaylar arasındaki ilişkileri yorumlayabilme
4- eğrisel irtibatlı uzaylar ve yerel eğrisel irtibatlı uzaylar arasındaki ilişkileri yorumlayabilme
5- ağlar ve süzgeçlerin özelliklerini kavrayabilme ve arasındaki ilişkileri yorumlayabilme
6- tam metrik uzaylar ve bir metrik uzayın tamlanışını kavrayabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2- Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3- Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 2 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 3 42
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • G. Preuss, Foundations of Topology, Kluwer Academik Publisher, 2002. • O., Mucuk, Topoloji ve Kategori, Nobel Yayın, 2010.
Yardımcı Kaynaklar • S., Lipshutz, General Topology, Mcgraw-Hill, 1965.

Ders ile ilgili dosyalar