Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (tzs.y.l.) > FEN BİLİMLERİ PROGRAMLARI VE ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN BİLİMLERİ PROGRAMLARI VE ÖĞRETİMİ İkinci düzey EGB 519 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEMRA DEMİR BAŞARAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SEMRA DEMİR BAŞARAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin genel amacı,öğrencilere fen bilimleri ile ilgili programın gerektirdiği kavramları öğrencilere vermek ve alanın teknoloji ile bağlantısını anlatarak farklı bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin tanımı Fen bilimleri programının kavramlarını tüm detayıyla öğrencilere kazandırmak ve çeşitli tekniklerle öğretimini sağlamaktır.

Dersin içeriği
1- Bilimsel yöntemlere dayalı olarak fen bilimleri öğretimi sağlanır.
2- Yaratıcılık ve fen eğitimi arasındaki ilişki.
3- Fen ile İlgili Kavramların Öğretiminde Kullanılan Strateji, Yöntem ve Teknikler.
4- Teknolojik Gelişmelerin Fen Öğretimi Üzerindeki Etkileri.
5- Fen ile ilgili kavramları zihinde yapılandırma ve kavram öğretiminde yeni yaklaşımlar.
6- Fen Eğitiminde Araştırma İçeriklerinin Öğrenilmesi.
7- Bilimsel düşünce, bilimsel sorgulama ve fen okur yazarlığı.
8- Fen ile ilgili kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilme yolları.
9- Kavram geliştirme süreçleri ve bu konularla ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi.
10- Fen bilimleri dersini ilgilendiren çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri ve öğretim sürecindeki yeri.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğretim ilke, teori, strateji, yöntem ve tekniklerinin fen ve teknoloji derslerinde uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur
2- Sorgulayıcı bir mantıkla bilimsel süreçleri, bilimin doğasını; kritiği ile birlikte irdeler.
3- Araştırmacı ruhu, bilimsellik, neden sonuç ilişkilerine mantıksal bağlantılar yakalar.
4- Fen bilimlerinde araştırma ile teknolojik tasarım arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar
5- Bilgileri disiplinler arası ilişkilendirebilme becerisi kazanır.
6- Entellektüel tolerans sınırlarının artırılması, bilimsel düşünme yeteneğinin/düzeyinin yükseltilmesi.
7- Teknolojik gelişmelerin fen öğretimi üzerindeki etkilerini öğrenme.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 8 64
Ödevler 6 6 36
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 40
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar