Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (doktora) > POLİTİK TİYATRO
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
POLİTİK TİYATRO Üçüncü düzey ELIT651 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. BEHZAD GHADERI SOHI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Behzad Ghaderi Sohi
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, tiyatronun dönemler üzerindeki politik etkisini incelemektir.
Dersin tanımı Bu ders, genellikle öğrencilerin yapacağı sunumlar, sınıf içi tartışmalar ve dönem sonunda her bir öğrencinin yazacağı makale şeklinde işlenecektir.

Dersin içeriği
1- Giriş Temel kavramlar üzerine tartışma
2- Augusto Boal, Theatre of the Oppressed
3- Eski Yunan Demokrasisi ve Drama: Euripides: Nation and the ‘Other’: Medea Read: Paul Woodruff’s First Democracy
4- Eski Yunan Demokrasisi ve Drama: Aristophanes: The Clouds
5- Rönesans İngilteresi ve Politik Tiyatro: Shakespeare: The Tempest Dolimore and Sinfield, eds. Political Shakespeare
6- Romantik Çağ ve İslam: Coleridge: Remorse J. Carlson, In The Theatre of Romanticism
7- Rusya ve Sosyal Değişim: Chekhov: The Cherry Orchard
8- 1930larda Amerika''da Politik Tiyatro: Clifford Odets: Waiting for Lefty
9- Alman Politik Tiyatrosu: Brecht: Mother Courage
10- İnsan Hakları Hareketi: Loraine Hansberry: A Raisin in the Sun
11- İngiltere''de Savaş sonrası Tiyatro: Edward Bond: Saved
12- Thatcherizm ve Solcu Tiyatro: Trevor Griffiths, The Comedians
13- Sömürgecilik sonrası ve Tiyatro Shelaugh Stevenson, Mappa Mundi
14- Tekrar
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tiyatronun toplumla ilgisi hakkında bilgi sahibi olmak
2- Toplumun politik açıdan dönüşümünü inceleyebilmek.
3- Toplumsal, politik, dini ve kültürel konulardaki tiyatroları inceleyebilmek.
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3- Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4- İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6- İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7- Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8- İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9- Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10- Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11- Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12- Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13- Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14- İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15- Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16- Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 7 49
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 14 3 42
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Boal, Augusto. Theatre of the Oppressed. Trans. Charles A. McBride. NY: TCG, 1993.

Ders ile ilgili dosyalar