Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Heykel > MADALYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MADALYON Birinci düzey HEYU408 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK VE UYGULAMA
Dersin amacı MADOLYON UN HEYKEL SANATI İÇERİSİNDEKİ YERİNİ TANIMLAYIP KONU DOĞRULTUSUNDA UYGULAMA YAPTIRMAK
Dersin tanımı GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE MADOLYON''UN UYGULAMASI VE TANIMI ÜZERİNDE DURMAK.

Dersin içeriği
1- DERSİN TANIMI VE MALZEME BİLGİSİ HAKKINDA ÖĞRENCİLERLE GÖRÜŞME.
2- MADOLYON TASARIM ÇİZİMLERİNE BAŞLAMA
3- ÇİZİMLERİN ELEŞTİRİSİ DOĞRULTUSUNDA DÜZELTMELER YAPMA.
4- UYGULAMA YAPACAK MALZEMEYİ BELİRLEME VE ÇALIŞMAYA BAŞLAMA
5- UYGULAMA
6- KALIP ALMA VE SINAVA HAZIRLIK
7- ARA SINAV
8- fİNAL ÇALIŞMASI İÇİN TASARIM YAPMA
9- TASARIMLAR HAKKINDA ELEŞTİRİ ALARAK DÜZELTME
10- ÇALIŞMAYA UYGUN MALZEMENİN BELİRLENMESİ VE ÇALIŞMANIN BAŞLAMASI
11- UYGULAMA
12- UYGULAMA
13- UYGULAMA
14- UYGULAMA
15- UYGULAMA
16- KALIP ALMA VE SINAVA HAZIRLIK
17- FİNAL SINAVI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- MADOYONUN TARİHİ SÜREÇ İÇERİSİNDEKİ GELİŞİMİNİ VE ÖNEMİNİ KAVRAR
2- TEKNİK BOYUTTA KULLANDIĞI MALZEMEYİ TANIR
3- EL BECERİSİNİ GELİŞTİRİR
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2- Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3- Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4- Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5- Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6- Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8- Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9- Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12- Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13- Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14- Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15- Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 4 2 8
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Modern sanatın öyküsüMehmet Yılmaz, Modernden Postmodern Sanat, Ütopya yay. Rıfat Şahiner, Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu, Yeni İnsan Yayınevi Levent Çalıkoğlu, Çağdaş Sanat Kuramı, Dost Kitabevi
Yardımcı Kaynaklar Modern sanatın öyküsüMehmet Yılmaz, Modernden Postmodern Sanat, Ütopya yay. Rıfat Şahiner, Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu, Yeni İnsan Yayınevi Levent Çalıkoğlu, Çağdaş Sanat Kuramı, Dost Kitabevi

Ders ile ilgili dosyalar