Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > TEZ ÇALIŞMASI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 2 İkinci düzey ELL812 4 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri DERS DÖNEMİNİ TAMAMLAMA VE YETERLİLİK SINAVINDA BAŞARILI OLMA
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. HASAN BAKTIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Eugene STEELE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Belirtilmemiş
Dersin veriliş şekli UYGULAMA/ GÖRÜŞME
Dersin amacı TEZ SÜRECİNİ YÜRÜTME
Dersin tanımı DOKTORA TEZİ YAZIM SÜRECİNDE KARŞILAŞILABİLECEK PROBLEMLERİ TANIMLAMA VE SONUCA ULAŞMA

Dersin içeriği
1- TEZ KONUSU BELİRLEME
2- TASLAK HAZIRLAMA
3- TEZ ÖNERİSİ VERME
4- LİTERATÜR TARAMASI YAPMA
5- KAYNAKLARA ULAŞMA
6- VERİ TOPLAMA
7- VERİ ANALİZİ
8- VERİLERİN YORUMLANMASI VE UYGUN OLANLARI SEÇİMİ
9- TEZ YAZMA
10- TEZİN REVİZE EDİLMESİ
11- SON TEZ METNİNİ HAZIRLAMA
12- TEZ SAVUNMASI
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- TEZ KONUSU BELİRLEME
2- ARAŞTIRMA BİLİNCİ VE DİSİPLİNİ KAZANMA
3- VERİ ELDE ETME
4- UYGUN KAYNAKLARI SEÇME
5- ELEŞTİREL BAKABİLME
6- SONUCA ULAŞMA
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 2 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 36 11 396
Ödevler 6 10 60
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 5 30 150
Toplam iş yükü     628
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 6 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı MLA HANDBOOK
Yardımcı Kaynaklar TEZ KONUSU İLE İLGİLİ TEMEL KAYNAKLAR

Ders ile ilgili dosyalar