Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (y.l.) > DİNAMİK SİSTEMLER-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİNAMİK SİSTEMLER-II İkinci düzey MAT 512 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans mezunu
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ DELİCEOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ DELİCEOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı çoğunlukla kendi kendini içeren önemli modellerin sistemlerinin matematiksel yapılarını tanıtmaktır. Bu sistemler genellikle Kaotik hareketler ve bir çok farklı çözümler içerir.
Dersin tanımı Linear Dinamik Sistemler için Kararlılık teorisi, Invariant Cümleler ve Kararlılık Teorisi, Lypunov Fonksiyonların Oluşturulması, Linear Systemlerin Kararlılığı ve Lypunov’un Lineerleştirme Yöntemi, Düzlem vektör alanında Local Bifurcation, Cusp and Genelleştirilmiş Hopf Bifurcations, E Periodic Orbits ve Limit Cycles ‘ın Varlık Teoremleri, Index Teoremi.

Dersin içeriği
1- Linear Dinamik Sistemlerin Kararlılık Teorisi, Liapunov Kararlılık Teoremi
2- Invariant Cümleler Kararlılık teoremi, Lypunov Fonnksiyonun Oluşturulması
3- Korunumlu Lypunov Teoremi, Lypunov Instability Teoremleri
4- Linear Sistemlerin Kararlılığı ve Lypunov’un Lineerleştirme Metodu
5- Düzlem Vektör alanların üzerinde Local Bifurcation’a Giriş
6- Saddle-Node and Hopf Bifurcations
7- Cusp Bifurcation
8- Ara sınav
9- Geneleştirilmiş Hopf Bifurcations
10- Periodic Orbits’in varlığı
11- Poincare-Bendixson Teoremleri
12- Centre and Limit cycles Varlıkları
13- Index Theory
14- Uygulamalar
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kararlılık teorisini anlamak
2- İndex teorsini öğrenmek
3- Kapalı bir orbitin olup olmadığını index teorisini kullanarak bulmak
4- Limit çevrimler hakkında bilgi sahibi olmak
5- Periyodik orbiti bulmak yöntemlerini anlamak
6- Poincare-Bendixson teoremini anlamak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2- Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3- Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 2 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 3 42
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı An Introduction Dynamical Systems, D.K. Arrowsmith and C.M. Place, Cambridge University Press, 1991.
Yardımcı Kaynaklar Introduction tp Applied Nonlinear Dynamical Systems and Chaos, Stephen Wiggins, Springer-Verlag, 1990.

Ders ile ilgili dosyalar