Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > YÜZME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YÜZME Birinci düzey BSÖ 307 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA KARAKUŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Gösterip-yaptırma tekniği,uygulama
Dersin amacı Yüzme sporu hakkında temel teorik bilgilere sahip olma ve serbest, sırt üstü tekniklerde en az 25 metre yüzebilme.
Dersin tanımı Dersin içeriği; Havuz kuralları, havuz standartları, kullanılan malzemenin standartları, yüzme branşı ile diğer branşların arasındaki fiziki farklılıklar, nefes çalışmaları, suda mesafe alma, suda paralel durma, serbest teknik, sırtüstü teknik konularını kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Havuz kuralları ve havuzların genel özelliklerinin tanıtılması
2- Havuzda kullanılacak malzemelerin öğretilmesi
3- Suya alışma evresinin uygulanıp öğretilmesi
4- Su yüzeyinde kalabilme çalışmaları
5- Torpido ve streamline pozisyonunun öğretilmesi
6- Serbest ayak vuruşunun aşamalarla öğretilmesi
7- Baloncuk çalışmaları, rotasyonun anlatılıp uygulanması
8- Catch up kol öğretimi, yanal ayak öğretimi
9- Ara sınav - omuz nefes hareketinin öğretilmesi
10- Serbest yüzme tekniğinde nefes alma ve kol çekişi
11- Serbest teknik yüzme çalışmaları ve sırtüstü ayak vuruşu öğretimi
12- Sırtüstü streamline pozisyonu ve rotasyon çalışması
13- Sırtüstü kol öğretimi
14- Sırtüstü yüzme çalışmaları ve atlama çalışmaları
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yüzme sporu konusunda temel bilgilere sahiptir.
2- Yüzme sporunun kurallarını bilir.
3- Temel eğitim basamaklamasını bilir.
4- Serbest teknik öğretim basamaklarını bilir ve uygular.
5- Sırt üstü teknik öğretim basamaklarını bilir ve uygular.
6- Serbest ve sırtüstü tekniklerde en az 25 metre yüzer.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yüzme Teknik Taktik ve Program:Paul Cowcher
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar