Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Eczacilik Biyokimya (yüksek Lisans) > KARBONHİDRATLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARBONHİDRATLAR İkinci düzey EBK 503 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AHMET CUMAOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET CUMAOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Dersin amacı öğrencilere karbonhidratlar hakkında teorik bilgi vermektir.
Dersin tanımı Monosakkaritler, D- ve L- izomerizim, disakkaritler, polisakkaritler, glikojen yapısı, glikojen metabolizması, c AMP-kaskade, glikojen metabolizmasının hormonlar tarafından regulasyonu, glikojen depo hastalıkları, glikoliz- glukoneogenez, pentoz fosfat yolu, kan glukozunun denetimi, cori-döngüsü.

Dersin içeriği
1- Monosakkaritler, aldoz ve ketozlar, glikozidler, monosakkaritlerin yapıları
2- Monosakkaritlerle ilgili reaksiyonlar, karbonhidratların sindirimi
3- Disakkaritler, monosakkaritlerin ve disakkaritlerin metabolizması
4- Polisakkaritler, glikojen yapısı ve fonksiyonu, glikojen sentezi
5- Glikojen yıkımı
6- Glikojen sentez ve yıkımının düzenlenmesi
7- Glikojen depo hastalıklar
8- Glikoliz, glikoneogenez
9- Pentoz fosfat yolu
10- Kan glukozunun denetimi
11- Cori döngüsü
12- Karbonhidrat metabolizması bozukluklarında çıkan hastalıklar
13- Karbonhidratların tayin yöntemleri
14- Makale sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Karbonhidratların yapısal özelliklerinin öğrenilmesi
2- Monosakkaritler ve diğer şekerlerin reaksiyonlarının öğrenilmesi
3- disakkaritler ve biyolojik önemlerinin öğrenilmesi
4- Polisakkaritler ve aralarındaki yapısal farkların öğrenilmesi
5- Glukozaminoglikanların klinik öneminin öğrenilmesi
6- İleri karbonhidrat tayin tekniklerinin öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 5 10 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Harper Biyokimya , Nobel Tıp Kitabevleri, 2004, Biochemistry, Stryer, (4th edition.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar