Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KARBONHİDRATLAR |
İkinci düzey |
EBK 503 |
Seçmeli |
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AHMET CUMAOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AHMET CUMAOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı öğrencilere karbonhidratlar hakkında teorik bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Monosakkaritler, D- ve L- izomerizim, disakkaritler, polisakkaritler, glikojen yapısı, glikojen metabolizması, c AMP-kaskade, glikojen metabolizmasının hormonlar tarafından regulasyonu, glikojen depo hastalıkları, glikoliz- glukoneogenez, pentoz fosfat yolu, kan glukozunun denetimi, cori-döngüsü.
|
1- |
Monosakkaritler, aldoz ve ketozlar, glikozidler, monosakkaritlerin yapıları
|
2- |
Monosakkaritlerle ilgili reaksiyonlar, karbonhidratların sindirimi
|
3- |
Disakkaritler, monosakkaritlerin ve disakkaritlerin metabolizması
|
4- |
Polisakkaritler, glikojen yapısı ve fonksiyonu, glikojen sentezi
|
5- |
Glikojen yıkımı
|
6- |
Glikojen sentez ve yıkımının düzenlenmesi
|
7- |
Glikojen depo hastalıklar
|
8- |
Glikoliz, glikoneogenez
|
9- |
Pentoz fosfat yolu
|
10- |
Kan glukozunun denetimi
|
11- |
Cori döngüsü
|
12- |
Karbonhidrat metabolizması bozukluklarında çıkan hastalıklar
|
13- |
Karbonhidratların tayin yöntemleri
|
14- |
Makale sunumu
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Karbonhidratların yapısal özelliklerinin öğrenilmesi
|
2- |
Monosakkaritler ve diğer şekerlerin reaksiyonlarının öğrenilmesi
|
3- |
disakkaritler ve biyolojik önemlerinin öğrenilmesi
|
4- |
Polisakkaritler ve aralarındaki yapısal farkların öğrenilmesi
|
5- |
Glukozaminoglikanların klinik öneminin öğrenilmesi
|
6- |
İleri karbonhidrat tayin tekniklerinin öğrenilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
10
|
50
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
198
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Harper Biyokimya , Nobel Tıp Kitabevleri, 2004, Biochemistry, Stryer, (4th edition.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|