Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJ VIII |
Üçüncü düzey |
MÜZ420 |
|
8 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. NIGAR ASGAROVA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. MUSAVVAR ASKAROV
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersler müzikal okuma, işitme ve yazabilme öğelerine dayalı olarak yapılmaktadır. Ayrıca bu tür uygulamalı işitsel dersler, teorik bilgilerle de desteklenmektedir. Öğrencilere dönem boyunca konularla ilgili çeşitli yazılı veya işitsel ödevler verilir ve bu ödevler de sınavlarda aldıkları puanları etkileyecektir.
|
Dersin amacı
|
İşitme eğitimi ve nota okumaya dayalı olarak yürütülen bu ders, notaların isimleri, yerleri, değerleri, ölçü sistemleri, müzik işaretleri, dizi ve aralıklar, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerini öğretmeyi amaçlar.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste öncelikli olarak, ezgi yazabilme, sol ve fa anahtarında solfej okuyabilme ve bireyin işitme yeteneğinin gelişimini sağlamak amaçlanmaktadır. Ayrıca herhangi bir ses üzerine D7 akorlarının ve çevrimlerinin seslendirilmesi ve ayırdedilmesi, II 7 akorunun ve çevrimlerinin ayırdedilmesi ve seslendirilmesi, iki sesli tonal ve makamsal dikte çalışmaları da bu dersin içeriğinde yer almaktadır. Bu dönemde dikte çalışmalarına ağırlık verilmektedir.
|
1- |
Güz döneminde öğretilen konuların tekrarı
|
2- |
Majör ve Minör dizilerinde dominant 5/6 ayırdedilmesi ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma, dikte yazma
|
3- |
Çift sesli dikte yazma, çift sesli solfej okuma.
|
4- |
Herhangi bir sesten dominant 3/4 ayırdedilmesi ve seslendirilmesi seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma, dikte yazma
|
5- |
Majör ve Minör dizilerinde dominant 2 ayırdedilmesi ve seslendirilmesi, dikte yazma, çift sesli solfej okuma.
|
6- |
Çift sesli dikte yazma, çift sesli solfej okuma.
|
7- |
Fa Anahtarında dikte yazılması.
|
8- |
Vize haftası.
|
9- |
II derecenin 7’li akorunun öğretilmesi ve seslendirilmesi, makamsal dikte yazma.
|
10- |
II derecenin 7’li akorunun öğretilmesi ve seslendirilmesi, çift sesli dikte yazma.
|
11- |
Herhangi bir sesten II 7 akorunun ayırdedilmesi ve seslendirilmesi, makamsal dikte yazma.
|
12- |
Çift sesli dikte yazma.
|
13- |
Herhangi bir sesten II 7 akorunun ayırdedilmesi ve seslendirilmesi, çift sesli dikte yazma.
|
14- |
Final Haftası
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Müziksel işitme
|
2- |
Müziksel okuma
|
3- |
Müziksel yazma
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Albert LAVİGNAC, Solfeges, IIA, Ülkü Özgür- Salih Aydoğan Müziksel işitme Okuma Yazma I, Muammer Sun Solfej
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|