Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (yüksek Lisans) > EPİGENETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EPİGENETİK İkinci düzey VZT 546 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KORHAN ARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. KORHAN ARSLAN, Prof.Dr.BİLAL AKYÜZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. ESMA GAMZE AKSEL, ARŞ. GÖR FADİME ÖZDEMİR
Dersin veriliş şekli Ödev, sunu
Dersin amacı Öğrencilere epigenetik hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Epigenetik kalıtımın rolü

Dersin içeriği
1- DNA ve RNA yapısı
2- Epigenetik nedir?
3- Epigenetik mekanizmalarda çevre etkeninin etkisi
4- Epigenetik modifikasyonlar
5- DNA düzeyinde epigenetik değişimler
6- RNA düzeyinde epigenetik değişimler
7- Protein düzeyinde epgenetik değişimler
8- Vize sınavı
9- Kalıtım kalıpları
10- Kalıtımda epigenetiğin rolü
11- Çiftlik hayvanlarında epigenetik mekanizmalrın süt verimine etkisi
12- Çiftlik hayvanlarında epigenetik mekanizmalrın et verimine etkisi
13- Transgenik hayvanlar ve epigenetik kalıtım
14- RNA interferance
15- Epigenomik
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- EPİGENETİK NEDİR?
2- EPİGENETİK MODİFİKASYONLAR NELERDİR?
3- KALITIMDA EPİGENETİĞİN ROLÜ
4- EPİGENETİK VE ÇEVRE
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 5 25
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 8 40
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı YOK
Yardımcı Kaynaklar GENETİCS

Ders ile ilgili dosyalar