Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ERKAN YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. İbrahim NARİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı; atomik absorpsiyon spektrometrisi, atomik emisyon spektrometrisi, plazma atomik emisyon, atomik floresans spektrometrisi, kütle spektrometrisi, indüktif eşlemeli plazma kütle spektrometrisi, X-ışınları yöntemlerinin teorik ve pratik kavramlarını öğrencilere öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Atomik spektroskopisi, atomik absorsiyon spektrometrisi, atomik emisyon spektrometrisi, atomik floresans spektrometrisi, plazma atomik emisyon spektrometrisi, indüktif eşlemeli plazma kütle spektrometrisi ve X-ışınları yöntemlerinin teorisi ve uygulamaları
|
1- |
Spektroskopiye giriş
|
2- |
Atomik spektroskopinin teorisi
|
3- |
Atomik absorpsiyon spektrometresi
|
4- |
Kalibrasyon Eğrileri
|
5- |
Atomik absorpsiyon spektrometrisi: Zemin düzeltme, hidrür teknikleri ve soğuk buhar
|
6- |
Atomik emisyon spectrometrisi: Alevli atomik emisyon ve plazma atomik emisyon
|
7- |
Atomik emisyon spektrometrisi: Alet ve plazma kaynakları
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Plazmalarda görülen girişim etkileri ve zemin düzeltme
|
10- |
Atomik floresans spektrometrisi
|
11- |
Kütle spektrometrisi
|
12- |
Indüktif eşlemeli plazma kütle spektrometrisi
|
13- |
X-ışınları yöntemleri
|
14- |
Toplam yansıtmalı X-ışınları floresans spektrometri
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Atomik spektroskopinin teorik temelleri
|
2- |
Atomik spektroskopide kullanılan cihazlar
|
3- |
Atomik spektroskopide karşılaşılan problemler
|
4- |
Atomik spektroskopide karşılaşılan problemlerin çözüm yolları
|
5- |
Atomik spektroskopinin uygulamaları
|
6- |
Atomik spektroskopide ile kantitatif analiz
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
|
|
2- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak.
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
|
|
3- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
|
|
4- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
|
|
5- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
|
|
6- |
Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
|
|
7- |
Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
|
|
8- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
|
|
9- |
Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
|
|
10- |
Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
|
|
11- |
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
5
|
50
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
30
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
35
|
35
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
35
|
35
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
196
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Enstrümental Analiz İlkeleri, Skoog, Holler, Nieman, Çeviri Editorleri:Kılıç E., Köseoğlu F., Yılmaz H., Bilim Yayıncılık, Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Fundamentals of Analytical Chemistry, 7. Ed. Skoog, West and Holler, 1996
2. Concepts, Instrumentation and techniques in Atomic Absorption Spectrophotometry, Second Ed., Richard D. Beaty and Jack D. Kerber, 1993
|
|