Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (yükseklisans) > KÖPEKLERDE DİZ EKLEMİ VE ÇAPRAZ BAĞ LEZYONLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KÖPEKLERDE DİZ EKLEMİ VE ÇAPRAZ BAĞ LEZYONLARI İkinci düzey VCR 644 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Köpeklerde çapraz bağ lezyonlarında atroskopi ve endoskopi endikasyonları ve uygulama tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı köpeklerde görülen diz eklemi ve çapraz bağ lezyonları

Dersin içeriği
1- Köpeklerde diz anatomisi
2- Köpeklerde diz anatomisi
3- Köpeklerde çapraz bağların anatomik yapısı
4- Köpeklerde çapraz bağ lezyonları
5- Köpeklerde çapraz bağ lezyonları
6- Köpeklerde çapraz bağ lezyonları
7- Köpeklerde çapraz bağ lezyonlarının klinik semptomları ve teşhisi
8- Köpeklerde çapraz bağ lezyonlarının klinik semptomları ve teşhisi
9- Köpeklerde çapraz bağ lezyonlarının tedavi yöntemleri
10- Köpeklerde çapraz bağ lezyonlarının tedavi yöntemleri
11- Köpeklerde çapraz bağ lezyonlarının tedavi yöntemleri
12- postoperatif bakım ve komplikasyonlar
13- postoperatif bakım ve komplikasyonlar
14- postoperatif bakım ve komplikasyonlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Diz anatomisi
2- Krusiat ligament lezyonları ve teşhisi
3- Diz eklemi lezyonları ve tedavisi
4- Operasyon teknikleri
5- Postoperatif komplikasyonlar
6- Komplikasyonların değerlendirilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4- Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5- Bilimsel bakışa sahip olur,
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7- Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8- Bilimsel yenilikleri takip eder,
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 7 49
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Denny HR, Butterworth SJ,2000, A Guide to Canine and Feline Orthopaedic Surgery, blackwell,Fossum TW 2003 Small animal surgery, Manm FA, Constanninescu GM, Yoon H-Y, 2011, Fundemantals of Small animal surgery
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar