Giriş | English
Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Çevre Mühendisliği (doktora) > BİLİŞSEL AĞLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİŞSEL AĞLAR Üçüncü düzey BİM 533 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yoktur. Fakat haberleşme ağları, olasılık teorisi, stokastik prosesler üzerine bilgi sahibi olunması oldukça yararlıdır fakat gerekli de değildir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BİLAL BABAYİĞİT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. BİLAL BABAYİĞİT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bilişsel radyo teknolojisinin prensipleri ve uygulamalarını öğretmek.
Dersin tanımı Bilişsel radyo ağlarının problemleri, makine öğrenme teknikleri, uygulamaları, sınama ortamları.

Dersin içeriği
1- Bilişsel radyo
2- Bilişsel çevrim
3- Spektrum algılama
4- Spectrum karar verme
5- Spektrum paylaşımı
6- Spektrum hareketlilik
7- Bilişsel radyo protokolleri
8- BR de var olan teknolojiler
9- BR de yeni araştırma alanları
10- Proje sunumları
11- Proje sunumları
12- Proje sunumları
13- Proje sunumları
14- BR standartları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilişsel radyo ile ilgili temel bilgiler
2- Bilişsel radyo ile ilgili temel bilgiler
3- BR mimari yapısı ve protokolleri
4- BR mimari yapısı ve protokolleri
5- geleceğe yönelik öneriler
6- geleceğe yönelik öneriler
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
2- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
6- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
7- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
8- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
9- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 10 50
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Cognitive Radio Communication and Networking: Principles and Practice by Robert Caiming Qiu, Zhen Hu, Husheng Li and Michael C. Wicks
Yardımcı Kaynaklar Cognitive Radio Communications and Networks: Principles and Practice by Alexander M. Wyglinski, Maziar Nekovee and Thomas Hou.

Ders ile ilgili dosyalar