Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Zootekni (doktora) > KANSER VE BESLENME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KANSER VE BESLENME Üçüncü düzey BDY 605 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HABİBE ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Habibe Şahin
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatım, tartışma, yorumlama
Dersin amacı Kanseri önleme ve tedavi yaklaşımlarında beslenmenin yeri ile ilgili bilgi edinilmesi; altında yatan biyokimyasal mekanizmaların irdelenmesidir.
Dersin tanımı Kanser, kanser oluşumu, kliniği, tedavisi, kanser hastalarında beslenme uygulamaları, besin, besin öğesi ve besin bileşenlerinin kanser oluşumu ve süreci üzerine etkileri, kanser hastalarında kullanılan beslenme destek ürünlerinin tartışıldığı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Karsinogenez-nedenleri/patofizyolojisi
2- Kanser oluşumunda beslenmeye bağlı nedenler
3- Enerji dengesi ve kanser
4- Makro besin ögeleri ve kanser
5- Makro besin ögeleri ve kanser
6- Mikrobesin ögeleri ve kanser
7- Mikrobesin ögeleri ve kanser
8- Ara Sınav
9- Kanserin beslenme üzerine etkisi (kaşeksi, enerji metabolizması)
10- Kanser tedavisinin beslenme üzerine etkisi (kemoterapi, radyoterpi, ameliyat)
11- Kanseri hastaların beslenmesi
12- Enteral beslenme
13- Parenteral beslenme
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersin sonunda öğrenciler; nedenleri/patofizyolojisi, beslenmenin kanser oluşumundaki rolü,
2- Kanserin gelişimini, risk faktörlerini öğrenir.
3- Kanserden korunmada,tedavisinde beslenmenin önemini öğrenir ve pratikle bu bilgileri pekiştirirler.
4- Radyoterapi alan hastalara uygulanacak beslenme desteği yöntemlerini öğrenir.
5- Kemoterapi alan hastalara uygulanacak beslenme desteği yöntemlerini öğrenir.
6- Kanserden korunmada ve tedavisinde beslenmenin önemini öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 7 3 21
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 3 21
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 7 3 21
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Baysal A, Aksoy M, Bozkurt N, Kutluay Merdol T, Pekcan P, Keçecioğlu S, Besler T, Mercanlıgil SM. Diyet El Kitabı, 9. baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2014.
Yardımcı Kaynaklar 1) Mahan K, Escott- Stump S: Krause’s Food, Nutrition and Diet Therapy, 12’th Edition, ISBN 0-7216 5835-0, WB Saunders Company, 2008. 2) Shils ME, Shike M, Ross AC, Caballero B, Cousins RJ. Modern Nutrition in Health and Disease. 10’th Edition. ISBN 0781741335, Lippincott Williams Wilkins, 2005. 3)DeBruyne K, Pinna K, Noss Whitney E. Nutrition Diet Therapy, 8th Edition, Wadsworth Publishing, 2012: p 572-590. 4) Modern Nutrition in Health and Disease. 11th ed. / Wolters Kluwer / Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2014:p 875-886

Ders ile ilgili dosyalar