Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GIDA TOKSİKOLOJİSİ |
İkinci düzey |
KVBH 620 |
|
2 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ZAFER GÖNÜLALAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste, Gıda toksikantları ve tanımlanmaları ile toksisiteyi etkileyen faktörler, bitki toksinleri ve insan sağlığı, alkaloidler, mikotoksinler, bakteriyel toksinler konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, gıdalardaki toksinlerin yapıları, oluşumları ve sağlık üzerindeki etkilerinin belirlenmesi, gıdalara bulaşma yolları ve oluşturabilecekleri tehlikelerin önlenmesi için uygulanacak yöntemler ile gıda katkı maddeleri hakkında bilgi verir.
|
1- |
Toksikolojide genel tanımlar, toksisitenin tanımı ve toksinlerin sınıflandırılması
|
2- |
Toksikasyon, toksinlerin etki mekanizması, toksisite testleri, gıdalardaki toksin kaynakları, kontaminantlar, gıda katkıları
|
3- |
Gıda Toksikantları, toksisiteyi Etkileyen Faktörler
|
4- |
Bitki Toksinleri ve Insan Sağlığı
|
5- |
Mikotoksinler
|
6- |
Alkaloidler
|
7- |
Bakteriyel Toksinler
|
8- |
Diğer Toksinler
|
9- |
Gıda Katkı Maddeleri, Çevresel Kontaminantlar
|
10- |
Pestisitler ve Antibiyotik Kalıntıları
|
11- |
Pestisitler ve Antibiyotik Kalıntıları
|
12- |
Gıdaların Güvenliliği Ile Ilgili Yasa ve Düzenlemeler
|
13- |
Pestisitler Ve Antibiyotik Kalıntıları
|
14- |
Gıdaların Güvenliliği Ile Ilgili Yasa ve Düzenlemeler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gıdalarda risk oluşturan kontaminantlar ile ilgili genel çerçeve
|
2- |
Gıdalarda oluşabilecek kontaminasyon risklerinin minimize edilmesi
|
3- |
Gıdaların Güvenliliği ile ilgili Yasa ve Düzenlemeler
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Analiz metotlarının temellerini bilir
|
|
2- |
Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
|
|
3- |
Kalitatif analiz yapar
|
|
4- |
Kanlitatif analiz yapar
|
|
5- |
Kalitatif analizdeki problemleri çözer
|
|
6- |
Kantitatif analizdeki problemleri çözer
|
|
7- |
Analizde metot seçimi yapar
|
|
8- |
Analiz sonuçlarını değerlendirir
|
|
9- |
İlaç analizine karar verir.
|
|
10- |
Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
96
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İnternet erişimi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Hayes AW. (2001)Principles and Methods of Toxicology, 4th Ed.
|
|