Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > REKREATİF TESİS İŞLETMECİLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKREATİF TESİS İŞLETMECİLİĞİ Birinci düzey REK306 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET BEHZAT TURAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Rekreatif faaliyetlerinin yapıldığı spor tesislerinin planlanması, tasarım ve yapımındaki esasları, işletme şartları ve özelliklerini öğretmektir.
Dersin tanımı Spor kulüpleri ve altyapı sorunu. uygulamalar, prosedürler ve planlama, finansman ve yönetim de dahil olmak üzere tesis yönetimi, faaliyetine derinlemesine bir bakış. Tesis ve mal yönetim tekniklerine genel bir bakış.

Dersin içeriği
1- Tesis işletmeciliğine giriş
2- Rekreasyon tesislerinin yönetim yapısı
3- Spor klüplerinin yapısı
4- Spor merkezlerinin yapısı
5- Tesis ve emlak yönetimi
6- Tesislerin organizasyonu
7- Spor tesisleri ve emlak sektörü
8- Stadyum ve arenada planlama
9- Alan planlama + Ara Sınav
10- Güvenlik ve personel yönetimi
11- Spor tesisleri için bakım işlemi
12- Spor tesislerinin enerji tasarrufu
13- Doğal çevre ve spor tesis planlaması
14- Spor Tesis Planlaması
15- Yarıyıl Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Rekreatif tesislerin ülkelere kazandırdığı katkıları değerlendirebilme
2- Türkiye’deki rekreatif tesislerin sorunlarını tartışabilme
3- Spor tesisi yapımı, tasarımı ve planlamasındaki temel unsurları öğrenme
4- Spor tesisi oluşturulmasına yönelik projeler geliştirme
5- Rekreatif tesisilerinin fizibilite çalışmalarını yapabilme
6- Rekreatif tesislerde müşteri memnuniyetinin önemini bilme
7- Rekreatif tesis alanlarının insan ihtiyaçlarına uygun hale getirebilme
8- Rekreatif tesislerde program hazırlama yapabilme
9- Rekreasyon tesisilerinde her yaş grubuna ugun faaliyetlerde bulabilme
10- Rekreasyon tesislerinin insan sağlığı açısından önemini bilme

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 15 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Australian Department of the Arts, Sport the Environment, Tavrism and Territories (1998), Physical Activity Levels of Australians: Australian Government Publishing Service. Canberr
Yardımcı Kaynaklar Council of Europe (1992) European Sports Charte: Strasbourg- Council of Europe

Ders ile ilgili dosyalar