Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Şehir ve Bölge Planlama > TÜRK DİLİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK DİLİ I Birinci düzey ŞBPTD101 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEDAT KARAKOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Temel Türk dili bilgilerinin verilmesi
Dersin tanımı Temel Türk dili bilgileri

Dersin içeriği
1- Dilin tanımı, dil-insan, dil-millet, dil-kültür ilişkisi
2- Dil aileleri ve dil grupları, Türk dilinin dünya dilleri arasındaki
3- Konuşma dili, yazı dili, Türk yazı dilinin tarihi gelişimi
4- Ses, sesin çeşitleri, Türkçe’deki sesler, harf, alfabe
5- Türkçe’deki vokaller (sesliler), çeşitleri ve sesli uyumları
6- Türkçe’deki konsonantlar, çeşitleri ve konsonant uyumları
7- Uygulamalar
8- Arasınav
9- Seslerin birleşmesi, ses olayları
10- Türkçe kelimelerin başlıca ses özellikleri
11- Türkçe kelimelerdeki başlıca ses değişmeleri
12- Kelime, yapı ve şekil bakımından kelimeler, kelime grupları
13- Cümle, cümle unsurları ve cümle çeşitleri
14- Uygulamalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel Türk dili bilgilerinin öğrenilmesi
2- Türkçe sevgisini aşılamak
3- Doğru düzgün konuşabilip yazmak
4- Dille kültür ilişkisini ortaya koymak
5- Tarihte süreç içinde Türk yazı dilinin aşamalarını verme
6- Türk kültür mirasından bilgi sahibi olma
7- .
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kentsel Tasarım
2- Kent ve Bölge Planlama
3- Ulaşım
4- Peyzaj
5- Ekoloji
6- Sosyoloji
7- Şehircilik Tarihi
8- Sanat Tarihi
9- Kentsel Koruma
10- Bilgisayar Destekli tasarım
11- Kentsel Coğrafya
12- Mimarlık Bilgisi
13- Ekonomi
14- Gayrimenkul Değerleme ve Konut
15- İstatistik
16- İmar Hukuku
17- Çizim ve Sunum Teknikleri
18- Planlama Kuram ve Teknikleri
19- Yabancı Dil
20- Genel Kültür
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     51
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar