Giriş | English

Lisans > İlahiyat Fakültesi > İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bil.öğr. > MEDICALLY IMPORTANT YEASTS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDICALLY IMPORTANT YEASTS Birinci düzey YMIK527 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe-İngilizce
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ALTAY ATALAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA ALTAY ATALAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Biyolog Hikmet BULDU, Biyolog Gonca DEMİR
Dersin veriliş şekli Teorik sunum ve uygulama
Dersin amacı Tıbbi önemi olan mayalar ve identifikasyon yöntemleri hakkında bilgi vermek, konvansiyonel, serolojik ve moleküler identifikasyon yöntemleri uygulamaları yaptırmak
Dersin tanımı Tıbbi Mikrobiyoloji Yüksek Lisans programı içerisinde, haftada üç saat olarak verilen teorik ve uygulamalı bir derstir

Dersin içeriği
1- Mayaların Taksonomisi
2- Etkenlerin Tanımı
3- Örneklerin alınması, taşınması ve saklanması
4- Örneklerin direk incelenmesi (KOH, Çini Mürekkebi, vs.)
5- İzolasyon yöntemleri
6- İdentifikasyon yöntemleri
7- İdentifikasyon yöntemleri
8- Ara Sınav
9- Mayaların mikroskobik ve makroskobik özellikleri
10- Candida türleri
11- Cryptococcus ve tıbbi önemi olan diğer mayalar
12- Mayalara benzeyen organizmalar
13- Köken identifikasyonu ve çeşitliliği
14- Maya enfeksiyonlarının serolojik, moleküler tanısı
15- Antifungal duyarlılık ve direnç
16- Yıl sonu sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tıbbi önemi olan mayalar ve identifikasyon yöntemlerini açıklayabilecek
2- Tıbbi mayalar ile ilgili konvansiyonel, serolojik ve moleküler identifikasyon yöntemlerini uygulayabilecek
3- Antifungal duyarlılık testlerinin özelliklerini açıklayabilecek
4- Antifungal duyarlılık testlerini uygulayabilecek ve yorumlayabilecek
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3- Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4- Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5- Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6- Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7- Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8- Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10- Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11- Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12- Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13- Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14- Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 60 60
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     203
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Manual of Clinical Microbiology. ASM Press, Washington, DC. Murray PR, Baron EJ, Jorgensen JH, Pfaller MA, Yolken RH (eds)
Yardımcı Kaynaklar Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. Willke Topçu A, Söyletir G, Doğanay M (ed)

Ders ile ilgili dosyalar