Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEDICALLY IMPORTANT YEASTS |
Birinci düzey |
YMIK527 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe-İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA ALTAY ATALAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MUSTAFA ALTAY ATALAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Biyolog Hikmet BULDU, Biyolog Gonca DEMİR
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik sunum ve uygulama
|
Dersin amacı
|
Tıbbi önemi olan mayalar ve identifikasyon yöntemleri hakkında bilgi vermek, konvansiyonel, serolojik ve moleküler identifikasyon yöntemleri uygulamaları yaptırmak
|
Dersin tanımı
|
Tıbbi Mikrobiyoloji Yüksek Lisans programı içerisinde, haftada üç saat olarak verilen teorik ve uygulamalı bir derstir
|
1- |
Mayaların Taksonomisi
|
2- |
Etkenlerin Tanımı
|
3- |
Örneklerin alınması, taşınması ve saklanması
|
4- |
Örneklerin direk incelenmesi (KOH, Çini Mürekkebi, vs.)
|
5- |
İzolasyon yöntemleri
|
6- |
İdentifikasyon yöntemleri
|
7- |
İdentifikasyon yöntemleri
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Mayaların mikroskobik ve makroskobik özellikleri
|
10- |
Candida türleri
|
11- |
Cryptococcus ve tıbbi önemi olan diğer mayalar
|
12- |
Mayalara benzeyen organizmalar
|
13- |
Köken identifikasyonu ve çeşitliliği
|
14- |
Maya enfeksiyonlarının serolojik, moleküler tanısı
|
15- |
Antifungal duyarlılık ve direnç
|
16- |
Yıl sonu sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tıbbi önemi olan mayalar ve identifikasyon yöntemlerini açıklayabilecek
|
2- |
Tıbbi mayalar ile ilgili konvansiyonel, serolojik ve moleküler identifikasyon yöntemlerini uygulayabilecek
|
3- |
Antifungal duyarlılık testlerinin özelliklerini açıklayabilecek
|
4- |
Antifungal duyarlılık testlerini uygulayabilecek ve yorumlayabilecek
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
|
|
2- |
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
|
|
3- |
Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
|
|
4- |
Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
|
|
5- |
Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
|
|
6- |
Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
|
|
7- |
Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
8- |
Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
9- |
Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
|
|
10- |
Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
|
|
11- |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
|
|
12- |
Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
|
|
13- |
Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
|
|
14- |
Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
2
|
20
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
60
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
203
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Manual of Clinical Microbiology. ASM Press, Washington, DC. Murray PR, Baron EJ, Jorgensen JH, Pfaller MA, Yolken RH (eds)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. Willke Topçu A, Söyletir G, Doğanay M (ed)
|
|