Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > ULUSLARARASI PAZARLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ULUSLARARASI PAZARLAMA Birinci düzey A-İŞL404 Seçmeli 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Pazarlama İlkeleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HAYRİYE NUR BAŞYAZICIOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. KUMRU UYAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze Power Point ile anlatım
Dersin amacı İşletmelerin küresel boyuttaki pazarlama faaliyetlerinde başarılı olabilmeleri için büyük önem taşıyan çevresel faktörlerin anlaşılması, uluslararası pazarlara giriş, ödeme ve teslim şekillerinin açıklanması ve uluslararası pazarlama stratejilerinin nasıl oluştuğunun aktarılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Uluslararası pazarlara uygun stratejilerin geliştirilebilmesi

Dersin içeriği
1- Uluslararası pazarlama Kavramı, İşletmelerin Uluslararası Pazarlara Katılma Dereceleri, Firmaları Uluslararası Pazarlara Yönelten Nedenler
2- Yönetim Odağı Bakımdan Çokuluslu Şirketler, Uluslararsı pazarlama ile ilgili Kavramlar (Tüketici düşmanlığı, Tüketici Etnosentrizmi, Ülke Orijin Etkisi)
3- Küresel Pazarlama Çevresi (Ekonomik Çevre, Uluslararası Ticaret Sistemi)
4- Küresel Pazarlama Çevresi (Politik ve Hukuki Çevre, Kültürel Çevre)
5- Uluslararası Pazarlarda Pazar Bölümleme ve Hedef Pazar Seçimi
6- Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri (İhracat, Lisans Anlaşmaları, Frachising)
7- Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri (Sözleşmeli Üretim, Anahtar Teslim projeler, Yönetim sözleşmesi, Montaj Operasyonları, Ortak Girişimler, Uluslararası Birleşme ve Satın almalar, Doğrudan Yatırım)
8- Ara sınav
9- Küresel Pazarlama Karması, Ürün ve Tutndurma Kararları
10- Küresel Pazarlama Karması, Ürün ve Tutndurma Kararları
11- Küresel Pazarlamada Marka Kararları
12- Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım Kararları
13- Uluslararası pazarlamada E-Ticaret
14- Fiyatlandırma Kararları ve
15- Uluslararası pazarlamada teslim şekilleri
16- Final sınavları
17- Final sınavları
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Uluslararası Pazarlar konusunda bilgi sahibi olma
2- Küresel pazarlarda pazarlama stratejilerinin uygulanması
3- Küresel pazarlardaki farklılıkların pazarlama stratejilerinin belirlenmesindeki rolünün öğrenilmesi
4- Küresel pazarlada çalışabilme becerisinin kazanılması
5- Küresel pazarlada çalışabilme becerisinin kazanılması
6- Küresel pazarlada çalışabilme becerisinin kazanılması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Uluslararası Pazarlama Teori ve Uygulamaları,Ferhat Ecer, Murat Canıtez- Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Mehmet Karafakıoğlu
Yardımcı Kaynaklar Uluslararası Pazarlama, Cem Kozlu, Türkiye İş Bankası Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar