Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Çerkez Dili ve Kültürü > ÇERKES ÇOCUK EDEBİYATI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇERKES ÇOCUK EDEBİYATI Birinci düzey ÇER 314 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili kabardey
Koordinatör DOÇ. IRINA ÖZDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. IRINA ÖZDEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Filologlara, çocukların Kabardey-Çerkes Edebiyatının önde gelen temsilcilerinin yaşam ve yaratıcılıklarını, yaratıcı evriminin yönünü, şiirsel özelliklerini ve en önemli eserlerin sorunlarını belirleme konusunda bilgilendirmek.
Dersin tanımı Program, çocuk edebiyatının en iyi örneklerini, oluşum aşamalarına göre kronolojik sırayla sunmaktadır.

Dersin içeriği
1- Konu olarak çocuk edebiyatı. Çocuk edebiyatı türleri. Kabardey-Çerkes çocuk edebiyatının oluşumu: Gelişimin ana aşamaları. Edebiyat A. Dymov, N. Tsagov.
2- Çocuklar için sözlü halk sanatı eserleri. Nart''ın destanı.
3- Halk hikayeleri. Hayvanların masalları. Ev Masalları. Peri masalları.
4- Bilmeceler. Atasözü. Dil tekkerlemelek.
5- M. Vindizheva''nın hayatı ve eseri. "Çocuk Yolu" koleksiyonu.
6- L. Shogenov''un hayatı ve çalışması. "Gökkuşağı", "Küçük Maza", "Şarkılar", "Bilmeceler"
7- Yaşam ve edebi yaratıcılık D. Haupa. "BAHAR".
8- Ara sınav
9- Çocuk şiiri A. Shogentsukova. Şiirler "Kış", "Bahar", "Doğa", vb Hikayeler "Pood un", "Armut ağacının altında"
10- Keshokov A.''nın hayatı ve çocukları. Şiirlerin ana fikri "Uzun Yaşam", "Elma Ağacı" dır.
11- Yazarın peri masalı "Elbazduko"
12- Shomakhov''un hayatı ve eseri A. Shomakhov''un şiirlerinin ahlaki anlamı. "Zeranchu", şiirler "Arkadaşlarım", "Vurmaları çalmak". A. Shomakhov''un "Çiftlikte", "Benim işim değil" hikayeleri.
13- Naloyev Z. yaşamı ve iş Şiirler, çocuklar için hikayeler ve masallar. Koleksiyon "Çocukların Eğitimi". Naloyevın çeverileri.
14- A. Kuantov''un hayatı ve çalışması. "Sen kimsin?", "Psabyde" hikayesi
15- Final sınav
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, yazarların yaşam kronolojisini ve yaratıcılıklarını yönetecek; Mevcut edebi eğilimlerin özelliklerine dair net bir fikre sahip olacak ve çalışılan dersin temel ürünlerine ilişkin farklı görüşler hakkındaki güncel tartışma problemleri hakkında iyi bir fikir sahibi olacaktır.
2- Öğrenciler önerilen çalışmaları okuyacak, form ve içerik birliği içinde bunları analiz etmeyi öğrenecekler;
3- Mantıken doğru, mantıklı ve açık bir şekilde doğru edebi formda sözlü ve yazılı konuşmayı öğrenir.
4- Türler sistemini, işlevlerini, içeriğini ve şiirlerini bilirler;
5- Çocuklara yönelik eserlerin dilinin özelliklerini bileceklerdir. Çocuk edebiyatını analiz edebilecek, halk pedagojisinin yöntem ve biçimlerini tanımlayabileceklerdir.
6- Çocuk edebiyatını analiz edebilecek, halk pedagojisinin yöntem ve biçimlerini tanımlayabileceklerdir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çerkesçe okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Çerkesçe dil yeterliğini kazanır.
2- Çerkes edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3- Çerkes dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanır.
4- Çerkesçeden Türkçeye, Türkçeden Çerkesçeye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Çerkes dili alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
6- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
7- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
8- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
9- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
10- Edebiyat ve Dil Kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
11- Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
12- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
13- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Adıge (Kabardey-Çerkes) edebiyatı tarihi. Т. 1 Kab.-Çerk. dilinde: - Nalçik: OOO “Tetragraf”, 2010 - 492 s.
Yardımcı Kaynaklar Naloev Z.M. Anaokulu için Khrestomatiya. Kab.-Çerk. dilinde: 1 kitap. - Nalçik: El-Fa, 1998. - 416 с.

Ders ile ilgili dosyalar