Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > OPERASYONLARDA DİKİŞ YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OPERASYONLARDA DİKİŞ YÖNTEMLERİ Üçüncü düzey VCR 518 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUHAMMED KAAN YÖNEZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NUSRET APAYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK PRATİK
Dersin amacı Bu dersin amacı, değişik cerrahi operasyonlar sırasında kullanılabilecek dikiş yöntemleri hakkında uygulama teknikleri ve endikasyon alanları hakkında bilgilerin öğretilmesidir.
Dersin tanımı Dikiş yöntemlerinin temel konuları verilecek

Dersin içeriği
1- Tanım
2- Endikasyonlar
3- Dikiş Materyali (1)
4- Dikiş Materyali (2)
5- Genel kurallar
6- Düğüm Çeşitleri
7- Yaralarda Dikiş Yöntemleri (1)
8- Yaralarda Dikiş Yöntemleri (2)
9- Tendo Dikişleri
10- Damar Dikişleri
11- Sinir Dikişleri
12- Mide, Barsak ve Uterus’ta Uygulanan Dikişler
13- Özel Dikişler
14- Anastomoz Dikişler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Operasyonda dikiş teknikleri öğretilecek
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 8 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Samsar E, Akın F, (2002). Özel Cerrahi. Ankara: Medipres Matbaacılık. Aslanbey D, (1990). Veteriner Ortopedi ve Travmatoloji. 1. Baskı, Ankara: Maya Matbaacılık. Brinker WO, Piermattei DL, Flo GL, (1983). Hand Book of Small Animal Orthopedics and Treatment. London: WB Sounders Co.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar