Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji (yüksek Lisans) > PORFİRİN VE HEM BİYOKİMYASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PORFİRİN VE HEM BİYOKİMYASI İkinci düzey BİK 514 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MERVE ÖZEL YETKİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SABAHATTİN MUHTAROĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ANABİLİM DALI ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DOKTORLAR
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Hemin porfirinler ve demirden sentezlenmesi ve yıkım ürünlerinin safra pigmentleri ve demir olması nedeniyle ,birbiriyle sıkı ilişkide olan konuların aydınlatılması,biyosentez yolundaki anormalliklerin ortaya çıkardığı sonuçların verilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Porfirin ve Hem Biyokimyası

Dersin içeriği
1- Porfirinler
2- Sınıflandırılmaları
3- Yapı ve özellikleri
4- Porfirin ve hem biyosentezi
5- Porfirin metabolizması bozuklukları
6- Porfirin düzensizliklerinin teşhisi
7- Porfirin analizinde analitik yöntemler
8- Hem metabolizması ve bilirübin oluşumu
9- Bilirübin metabolizması
10- Bilirübin metabolizması bozuklukları
11- Bilirübin tayin yöntemleri
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Porfirinlerin genel yapısı hakkında bilgi sahibi olacak.
2- Porfirinleri sınıflandırabilecek.
3- Porfirinlerin yapı ve özelliklerini açıklayabilecek
4- Porfirin ve hem biyosentezini basamakları ve enzimleri ile birlikte açıklayabilecek.
5- Porfirin metabolizması bozukluklarını tanımlayabilecek.
6- Porfirin düzensizliklerinin teşhisindeki yöntemleri açıklayabilecek.
7- Porfirin analizinde analitik yöntemleri söyleyebilecek.
8- Hem metabolizması ve bilirübin oluşumunu anlatabilecek.
9- Bilirübin metabolizmasını açıklayabilecek.
10- Bilirübin metabolizması bozuklukları ve tayin yöntemlerini tanımlayabilecek

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 10 1 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 12 2 24
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 2 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Temelde biyokimya text kitapları takip edilmektedir.Harper’in Biyokimyası,Lippincott’un Biyokimyası,Stryer’in Biyokimyası,Lehninger’in Biyokimyası önerilen kitaplardır.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar