Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Kore Dili ve Edebiyati > OKUMA ANLAMA I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OKUMA ANLAMA I Birinci düzey KDE203 Zorunlu 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HATİCE KÖROĞLU TÜRKÖZÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HATİCE KÖROĞLU TÜRKÖZÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Okunan bir metni doğru bir şekilde anlamayı amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Korece metinler okunarak hem telaffuz hem de okuma anlama yeteneği üzerine çalışma yapılmaktadır.

Dersin içeriği
1- 1. BÖLÜM -HAYALİM -GÜZEL OKULUMUZ -DEĞERLİ EŞYA -DOĞA ŞEHRİ , VENCOVER
2- 2. BÖLÜM - KORELİLER VE PİRİNÇ LOKUMU -ÖZEL GÜNDE YENEN YEMEK -SARAY DDOGBOGGİSİ -YEMEK VE KÜLTÜR
3- 3. BÖLÜM -PAZAR VE AVM -BALIK PAZARI -RAHAT ALIŞ-VERİŞ -İKİNCİ EL PAZARI
4- 4. BÖLÜM -ARKADAŞIMIN DOĞUM GÜNÜ -ARKADAŞIMIN EVİNE ZİYARET -DAVETİYE -ARKADAŞIMIN DÜĞÜNÜ
5- 5. BÖLÜM -SEUL GEZİSİ -METRO MANZARALARI -GİDİP GÖRMEK İSTEDİĞİM METRO İSTASYONU -TRAFİK VE YAŞAM
6- 6. BÖLÜM -VERİ MERKEZİ -HİZMETİ İYİ BANKA - YOGA ÖĞRENMEK -GÖNÜLLÜLÜK İŞLERİ
7- TEKRAR
8- ARA SINAV
9- 7. BÖLÜM -MİYEONG VE TELEFON -TELEFONLA REZERVASYON YAPMAK -EBEYNLERİMLE GÖRÜNTÜLÜ KONUŞMA -EN YAKIN ARKADAŞIM
10- 8. BÖLÜM -TEDAVİ MERKEZİ -DOĞU TIP MERKEZİNDE İLGİNÇ TECRÜBE -KOLAYLIKLA YAPILABİLEN EGZERSİZ -SAĞLIK SİGORTASI
11- 9. BÖLÜM -TEK BAŞINA YOLCULUK -RÜYA GİBİ DÜNYA SEYEHATİ -TATİL PLANI -TAVSİYE ETTİĞİM YER
12- 10. BÖLÜM -ODA TEMİZLİĞİ -TAŞINDIĞIM GÜN -ROBAOT VE YAŞAM -ÇEŞİTLİ EV İŞLERİ YARDIMCISI
13- SERBEST ÇALIŞMA -MEKTUP/E-MAİL
14- GENEL TEKRAR
15- FİNAL
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kelime Hazinesi Gelişir
2- Okuduğunu Anlama Yetisi Gelişir
3- Gramer eksikliğini tamamlar
4- Doğru telaffuz yeteneği Artar
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Korece okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini temel ve/veya ileri düzeyde geliştirir. ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Korece dil yeterliğini kazanır.
2- Kore Edebiyatı''na ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3- Kore dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dil bilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlam bilim, biçem bilim, söylem bilim ve derlem bilim konularında yetkinlik kazanır.
4- Korece''den Türkçe''ye, Türkçe''den Korece''ye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe ulaşır.
5- Alanıyla ilgili en son teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Korece alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
6- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliği kazanır.
7- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
8- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10- Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 10 100
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     170
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Co Hyon Son vd.,Yonsei Korece Okuma 2, Yonsei Üniversitesi yayınları, 2010 Kore
Yardımcı Kaynaklar DERS NOTLARI

Ders ile ilgili dosyalar