Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Anatomi (yüksek Lisans) > KORTIKOSTEROIDLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KORTIKOSTEROIDLER İkinci düzey FAR 634 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yoktur
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AHMET İNAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AHMET İNAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yoktur
Dersin veriliş şekli Sunum, tartışma, soru-cevap
Dersin amacı KORTİKOSTEROİDLER HAKKINDA BİLGİ VERMEK
Dersin tanımı Haftada 3 saat seçmeli teorik yüksek lisans dersidir

Dersin içeriği
1- GLUKOKORTİKOİDLERİN BİYOSENTEZİ
2- GLUKOKORTİKOİDLERİN KULLANILIŞ YOLLARI
3- GLUKOKORTİKOİDLERİN ETKİLERİ
4- GLUKOKORTİKOİD İLAÇ TÜRLERİ
5- GLUKOKORTİKOİDLERİN ELDE EDİLİŞ ŞEKİLLERİ
6- GLUKOKORTİKOİDLERİN FARMAKOKİNETİĞİ
7- GLUKOKORTİKOİDLERİN FARMAKODİNAMİĞİ
8- GLUKOKORTİKOİDLERİN TİPLERİ
9- MİNERALOKORTİKOİDLERİN ÖZELLİKLERİ
10- GLUKOKORTİKOİDLERİN KLİNİK FARMAKOLOJİSİ
11- GLUKOKORTİKOİDLERİN YAN TESİRLERİ
12- ALDOSTERON ANTAGONİSTLERİ
13- KORTİKOTROPİN
14- ADRENAL KORTEKSTE STEROİD SENTEZİNİ AZALTAN İLAÇLAR
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler glukokortikoidlerin etkilerini öğrenirler
2- Öğrenciler glukokortikoidlerin yan etkilerini öğrenirler
3- Öğrenciler glukokortikoidlerin etkilerini değiştiren faktörleri öğrenirler
4- Öğrenciler glukokortikoidlerin kontrendikasyonlarını öğrenirler
5- Öğrenciler glukokortikoidlerin etkileşimlerini öğrenirler
6- Öğrenciler mineralokortikoidlerin etkilerini öğrenirler
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Anatomi alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahip olma ve bunları geliştirip ve derinleştirebilme.
2- Anatomi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme
3- Anatomi alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapabilme ve çözüm önerileri getirebilme
4- Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilme
7- Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygulayabilme.
8- Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilme, etik davranma
9- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı RASYONEL TEDAVİ YÖNÜNDEN TIBBİ FARMAKOLOJİ PROF. DR. S.OĞUZ KAYAALP
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar