Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstriyel Tasarim Mühendisliği > ENDÜSTRİYEL TASARIM VE UYGULAMA PROJESİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENDÜSTRİYEL TASARIM VE UYGULAMA PROJESİ II Birinci düzey ETM 318 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CEM SİNANOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Öğretim Üyeleri
Dersin veriliş şekli Yüz yüze uygulamalı .
Dersin amacı Endüstriyel Tasarım Mühendisliği projelerini kavrayabilme, planlayabilme ve tasarlayabilmektir.
Dersin tanımı Tasarım ve mühendislik konularında, Yapı İşletmesi konularında ortaya çıkan problemin değerlendirilmesi, tartışılması ve yorumlanmasıdır. Literatür taraması, yapılan çalışmalar ve sonuçları içeren düzenli bir teknik raporun hazırlanmasıdır.

Dersin içeriği
1- Giriş, Proje yönetimi
2- Grupların oluşturulması ve konuların belirlenmesi
3- Belirlenen konuların, tasarım aşamasından başlayarak tüm aşamalarıyla danışman/danışmanların kontrolü altında gerçekleştirilmesi
4- Belirlenen konuların, tasarım aşamasından başlayarak tüm aşamalarıyla danışman/danışmanların kontrolü altında gerçekleştirilmesi
5- Belirlenen konuların, tasarım aşamasından başlayarak tüm aşamalarıyla danışman/danışmanların kontrolü altında gerçekleştirilmesi
6- Belirlenen konuların, tasarım aşamasından başlayarak tüm aşamalarıyla danışman/danışmanların kontrolü altında gerçekleştirilmesi
7- Projelerin tamamlanıp raporların yazılması
8- Ara sınav
9- Projelerin tamamlanıp raporların yazılması
10- Projelerin tamamlanıp raporların yazılması
11- Projelerin tamamlanıp raporların yazılması
12- Projelerin tamamlanıp raporların yazılması
13- Projelerin sunulması
14- Projelerin sunulması
15- Dönem sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Endüstriyel Tasarım Mühendisliği projelerini kavrayabilecek, planlayabilecek ve tasarlayabilecek.
2- Değişik branşlardan aldığı derslerde öğrendiği bilgi, fikir ve kavramları birleştirebilecek.
3- Tasarım problemlerini, açık uçlu bir çözüm uzayında formüle etme ve çözme yöntemlerini pratik edecek.
4- Gerekli bazı tasarımları , deneyleri yapma ve sonuçlarını yorumlama becerisi kazanacak.
5- Etik ve mesleki sorumluluk bilinci kazanmış olacak.
6- Teorik bilgileri pratik örneklerin çözümünde uygulamalı becerisi kazanacak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
5- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
6- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
7- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
9- Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
10- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
12- Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
13- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
14- Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
15- Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     115
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Endüstriyel Tasarım Mühendisliğinde kullanılan bütün kitaplar
Yardımcı Kaynaklar Endüstriyel Tasarım Mühendisliğinde kullanılan bütün kitaplar,yönetmelikler,patentler,İnternet, kütüphane

Ders ile ilgili dosyalar