Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ KANDEMİR YİĞİT ALKAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KANDEMİR YİĞİT ALKAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Türk Halk Çalgılarının akort, tını, ses aralığı gibi ilkeleri göz önünde bulundurularak öğrencilere toplu şekilde uyum içerisinde çalma becerisinin kazandırılmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Türk Halk Çalgıları hakkında bilgiler ve bu çalgıları icra eden 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin, birlikte uyum içerisinde çalışma becerisinin kazandırılmasını kapsar.
|
1- |
Kaynaklar hakkında açıklamalar ve dersin işlenişi hakkında genel bilgiler.
|
2- |
Karabağ adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
|
3- |
Şur Rengi adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
|
4- |
Naz Barı adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
|
5- |
Kıyılı Halayı adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
|
6- |
Abdurrahman Halayı adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
|
7- |
Omuz Halayı adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
|
8- |
VİZE HAFTASI
|
9- |
VİZE HAFTASI
|
10- |
Urfa Divan Ayağı adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
|
11- |
Gündoğdu Zeybeği adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
|
12- |
Kadıoğlu Zeybeği adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
|
13- |
Balıkesir Zeybeği adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
|
14- |
Söke Oyun Havası adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
|
15- |
Kars Oyun Havası adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
|
16- |
FİNAL HAFTASI
|
17- |
FİNAL HAFTASI
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Türk Halk Çalgılarını akort, tını, ses aralıkları özellikleriyle tanıma, birlikte çalabilmeyi kavrayabilme, bu yolla müziksel duyarlılığı, düşünmeyi ve yorumlamayı geliştirme.
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
|
|
2- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
|
|
4- |
Bilimsel bakışa sahip olmak
|
|
5- |
İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
|
|
7- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip etmek
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
|
|
12- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
|
|
13- |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
4
|
1
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
TRT THM Repertuarı, Mehmet KINIK Etütler, Prof. Sabri YENER Bağlama Metodu I-II-III, Yrd. Doç. Erdal TUĞCULAR Etütler
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|