Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (y.l.) > BİYOMEDİKAL SİSTEMLERDE LAZERLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOMEDİKAL SİSTEMLERDE LAZERLER İkinci düzey BMM 506 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans öğrencileri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ESMA UZUNHİSARCIKLI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok.
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bu dersin amacı; Temel Lazer kavramı ve karakteristiklerini inceleyerek, farklı lazer türlerinin özelliklerini ve uygulama alanlarını vermektir
Dersin tanımı Lazer, karakteristikleri, farklı lazer türleri ve uygulama alanları

Dersin içeriği
1- Temel Lazer Kavramı
2- Elektromagnetik ışıma
3- Lazer ışığının özellikleri
4- Lazerin Oluşum Mekanizması
5- Nd-YAG ve CO2 lazerler afta) Serbest elektron Gaz, katı hal, ve yarıiletken lazer diyotlar
6- Farklı lazerlerin çalışma prensipleri,
7- Farklı lazerlerin çalışma prensipleri,
8- Ara Sınav
9- Nd-YAG ve CO2 lazerler
10- Lazer cerrahisi
11- CO2 Lazer ve nörocerrrahi
12- Endoskopik yüksek güçlü Nd-YAG Lazerler
13- Lazerin göz hastalıklarında kullanımı
14- Lazer güvenliği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
2- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
3- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
5- Çağın sorunları hakkında bilgi
6- Çağın sorunları hakkında bilgi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 4 24
Ödevler 6 4 24
Sunum / Seminer hazırlama 6 4 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 6 6 36
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 2 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 4 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • E. Musa, Optoelektronik Teori ve Uygulamalar, 1th ed., Nobel Yayın Dağıtım, • N. Tarakçıoğlu, M. Özcan, Lazerler ve Materyal İşleme Uygulamaları, 1th ed., Atlas Yayın Dağıtım.
Yardımcı Kaynaklar • E. Musa, Optoelektronik Teori ve Uygulamalar, 1th ed., Nobel Yayın Dağıtım, • N. Tarakçıoğlu, M. Özcan, Lazerler ve Materyal İşleme Uygulamaları, 1th ed., Atlas Yayın Dağıtım.

Ders ile ilgili dosyalar