Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
RECOMBINANT DNA TECHNIQUES |
İkinci düzey |
BIOL 520 |
|
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MİKAİL AKBULUT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
|
Dersin amacı
|
To familiarize students with current procedures in recombinant DNA technology. To inform students of the various application of these procedures to most areas of scientific research.
|
Dersin tanımı
|
A lecture on the theory and practical aspects of molecular biotechnology. Topics may include Fundamental techniques of genetic engineering; manipulation of DNA in vitro, transformation techniques, library construction and screening methods, expression systems. Recent applications of recombinant DNA technology in the analysis of biological processes, diagnosis of human genetic diseases, DNA finger printing,
|
1- |
Introduction, Overview of Recombinant DNA techniques
|
2- |
Enzymes used in Recombinant DNA Technology, Basic techniques
|
3- |
Hybridization techniques; Southern, Northern, Western Blot analysis
|
4- |
Cloning strategies, Vectors, gene libraries and cDNA cloning
|
5- |
Recombinant selection and screening
|
6- |
PCR, Analyzing DNA sequences
|
7- |
Changing genes; site directed mutagenesis
|
8- |
Sequencing Genes and Genomes
|
9- |
Studying Gene Expression and Function
|
10- |
Studying Genomes ; Genome annotation
|
11- |
Studies of the transcriptome and proteome
|
12- |
Production of Protein from Cloned Genes
|
13- |
Gene Cloning and DNA Analysis in Medicine and Agriculture
|
14- |
Student’s Oral presentations
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gain konowledge of recombinant DNA technology
|
2- |
Knowledge of gene regulation,
|
3- |
Integration of information by application of recombinant DNA technology in medicine and Agriculture
|
4- |
Oral and written communication
|
5- |
Gain knowledge about manipulation of gene expression in eucaryotes and prokaryotes
|
6- |
large-scale production of proteins from recombinant microorganisms, transgenic plant and animals
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
|
|
2- |
Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
|
|
3- |
Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
|
|
4- |
Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
5- |
Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
|
|
6- |
Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
|
|
7- |
Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
|
|
10- |
Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
42
|
1
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
12
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
6
|
6
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
25
|
25
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
16
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
8
|
8
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
There is no specific text for the course. Relevant sections of various textbooks and review articles will be provided
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Gene Cloning and DNA Analysis: An Introduction (Brown,Gene Cloning and DNA Analysis) by T. A. Brown. 2010 ISBN: 1405111216
|
|