Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > GRAMER UYGULAMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GRAMER UYGULAMASI Birinci düzey JDE303 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe-Japonca
Koordinatör DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Öğrencilerin orta seviye Japonca bilgisini bir üst seviyeye yükseltmelerini sağlamak ve onlara mevcut Japonca bilgilerini kullanarak edinim kazandırmayı amaçlamaktır.
Dersin tanımı Çeşitli alanlarda yazılmış makalelerde Japonca dilbilgisi ve sözcüklerinin uygulamalı olarak ele alındığı derstir. Öğrencinin sözcük dağarcığını artırma, okuma-anlama ve düşüncelerini ifade etme yetisini geliştirmeye yönelik soru-cevap, anket, değerlendirme, çıkarım yapma yöntemlerinin uygulandığı derstir.

Dersin içeriği
1- Dersin içeriği, yöntemi ve işleyici konusunda bilgi verilir. Ayrıca, derste kullanılacak ders kitabı ve kaynakların tanıtımı yapılır.
2- 1. konu: “Kinshu”. İçkiyi bırakmakla ilgili diyalog. Diyaloğu bütün olarak okumadan önce parçaları birleştirme alıştırmaları. Sözcüklerle ilgili alıştırmalar.Diyalogla ilgili soru cevaplar.
3- 2. konu: “Itsumo to Chigau”. Her zamankinden farklı olanın ne olduğu parçayı okuyunca anlaşılır. Buna göre soru cevap yapılır. Konuyla ilgili öğrenci görüşleri alınır.
4- 3. konu: “Kashikoi nōfu”. Bilge çiftçi konulu hikaye okutulur. Hikayedeki konuşma dilinde geçen sözcükler belirlenir. Soru cevap yöntemiyle hikayedeki olaylar zinciri sıralanır.Hikayedeki olaylarla ilgili öğrenci görüşleri alınır. Hikayede boş bırakılan yerlerin doldurulması istenir öğrenciden.
5- 4. konu: “kyō wa nanyōbi?”. Bugün günlerden ne?. Alis harikalar dünyasında günleri hatırlayamıyor. Olayların günlere göre akışına göre “bugün günlerden ne?” sorusunun cevabı aranır.
6- (5. konu) Yabancı ülkelere ait kültürel farklılıkları ifade eden sözcük ve söz grupları. Ülkelere göre alışverişte pazarlık yapma yöntemi Alışveriş ortamında saygı dili kullanımı.
7- 6.konu: “Ellerim üşüyor anne!” başlıklı gazetede yer alan talep, mektup ve talebin yerine getirildiği bildiren cevap yazısı. Günlük hayatta karşılaşılan sorunlar ve deneyimle çözüm yöntemi.
8- Ara sınav
9- 7. konu: “Minna de nannin?”. Toplumbilim açısından “herkes (minna)” sözcüğü kaç kişiyi ifade etmektedir? başlıklı makale okutulur ve tartışılır.
10- (8. konu) “akushu (tokalaşma)” Tokalaşmanın geçmişi ve anlamı.
11- 9.konu) “Shumi (hobi)” başlıklı metinle, Japon kültürü nasıl anlaşılır, sorusunun cevabına ulaşılır.
12- Yeni kitap 1. Konu: “Nepa-ru no bi-ru”. Yazarın Nepal’deki bir anısı. Edindiği deneyimler. Konuyla ilgili soru cevaplar. Sözcüklerle ilgili alıştırmalar.
13- 2.Namida (göz yaşı)” Ne zaman gözümüz yaşarır? Göz yaşının anlamı nedir? Tıp bilimi açısından gözyaşı konulu 2 makale
14- Konu tekrarı
15- Yıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Orta seviye Japoncayı yazabilme ve okuyabilme becerisi kazanır.
2- Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme yetisini geliştirir.
3- Japonca yazı dili ve konuşma dili arasındaki farkı kavrar ve kullanır.
4- Öğrendiği dilbilgisi yapılarını günlük yaşamında kullanır.
5- Öğrendiği dilbilgisi yapılarını kullanarak araştırma ve inceleme yapar.
6- Japon kültürü ve Japon edebiyatı hakkında bilgi sahibi olur.
7- Okuduğu edebi metinde kullanılan dilbilgisi yapılarını anlar.
8- Türkçe ve Japonca arasındaki dilbilgisel benzerlikleri kavrar.
9- Türkçe ve Japonca arasındaki dilbilgisel farklılıkları kavrar.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 10 50
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     115
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Nihongo wo tanoshiku yomu hon-chūkyū II • Nihongo wo tanoshiku yomu hon-chūjōkyū I •
Yardımcı Kaynaklar -https://quizlet.com/29817805/match • https://www.studyblue.com/#flashcard/view/1075125

Ders ile ilgili dosyalar