Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ENGLISH II |
Birinci düzey |
D-SRV118 |
Zorunlu |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ALPER BURAK ERGİNER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
OKUTMAN İBRAHİM AKYÜZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin sadeleştirilmemiş metinleri okuyup anlamalarını sağlayacak becerilerin kazandırılması. İngilizce görsel medya takibi ve bu konularda duygu ve fikirlerini sözlü ifade edebilmelerini sağlayacak beceriye ulaşabilmeleridir.
|
Dersin tanımı
|
İleri İngilizce
|
1- |
Reading
The story of Creation in the Bible
Gramer: Polite Requests, Unfulfilled intentions, making suggestions
|
2- |
Listening and Speaking Active Multimedia Skills
Reading
The story of Creation in the Bible
Gramer: Polite Requests, Unfulfilled intentions, making suggestions
|
3- |
Reading
The story of Creation in the Bible , The Origin of The Species by Charles Darwin
Gramer: Polite Requests, Unfulfilled intentions, making suggestions
|
4- |
Reading
The story of Creation in the Bible , The Origin of The Species by Charles Darwin and Turkey EU progress Report 2009
Gramer: Polite Requests, Unfulfilled intentions, making suggestions
|
5- |
Multimedia: The Movie "Gods Must Be Crazy (1984)
Gramer:Degrees of certainty, present, past , future times
|
6- |
Multimedia: The Movie "Gods Must Be Crazy (1984)
Gramer:Degrees of certainty, present, past , future times
|
7- |
Discussion: The Movie "Gods Must Be Crazy (1984)
Gramer:Degrees of certainty, present, past , future times
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Reading: 1984 By George Orwell
Gramer:Degrees of certainty, present, past , future times
|
10- |
Reading: 1984 By George Orwell
Gramer:Degrees of certainty, present, past , future times
|
11- |
Reading: 1984 By George Orwell
Gramer:The Passive
|
12- |
Reading: 1984 By George Orwell
Gramer:The Passive
|
13- |
Reading: 1984 By George Orwell
Gramer:The Passive
|
14- |
Reading: 1984 By George Orwell
Gramer:Noun Clauses
|
15- |
Discussion: 1984 By George Orwell
Gramer:Noun Clauses
|
16- |
Discussion: 1984 By George Orwell
Gramer:Noun Clauses
|
17- |
Yarı Yıl Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gramer Dersinde bilgi tazeleme ve ilerleme amacı ile "Verb Tenses konusu" işlenir. Öğrencilerin bu tenselere daha iyi hakim olmaları hedeflenir.
|
2- |
"Noun, Pronoun" ve "Modal" konuları işlenerek öğrencinin yazılı ve sözlü hakimiyeti artırılır.
|
3- |
Okuma "Reading" ile öğrenciye sadeleştirilmemiş kısa bir temel eser sunulur ve bununla baş etme teknikleri verilir. Bu aşamada öğrenci cümlenin gramer yapısı ötesinde yan anlamları konusunda fikir sahibi olur
|
4- |
Temel Fikirlerin tutarlı bir şekilde kanaat ve sonuç şeklinde ifadesi öğrenilmiş olur.
|
5- |
Başkalarının fikirlerini dinleme ve katılma veya itiraz etme konusunda deneyim kazanılmış olur.
|
6- |
Öğrencilerin ileride okuyacakları eserlere hazırlık olarak belirli okuma tekniklerinin kazınılması sağlanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi
Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve
uygulamalı bilgileri kullanır.
|
|
2- |
Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
|
|
3- |
Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
|
|
4- |
Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
|
|
5- |
Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
|
|
6- |
Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
|
|
7- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası
güncel konulara uygular.
|
|
8- |
Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce
bilgisini kullanır.
|
|
9- |
Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla
çözümler.
|
|
10- |
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile
bilgisayar yazılımlarını kullanır.
|
|
11- |
Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak
uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
|
|
12- |
Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
|
|
13- |
Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
|
|
14- |
Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
|
|
15- |
Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
48
|
1
|
48
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
21
|
1
|
21
|
Ödevler
|
3
|
6
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
6
|
1
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Grammar Reference Source: Betty S. Azar Understanding and Using English 9, 20
Reading List
The story of Creation in the Bible
The Origin of species by Charles Darwin and Turkey EU progress Report 2009
Robinson Crusoe and Hay Bin Yakzan
Self Reliance by Ralph Waldo Emerson
1984 George Orwell
Crime and Punishment by Dostoevsky
Listening and Speaking Active Multimedia Skills
TV series Gullivers Travels (Charles Sturridge)
When the Moors Ruled in Europe with Bettany Hughes
|
Yardımcı Kaynaklar
|
English-English Dictionary
|
|