Giriş | English

Lisans > İlahiyat Fakültesi > İlahiyat > MESLEKİ UYGULAMA - I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEKİ UYGULAMA - I Birinci düzey İAY281 3 9.00 9.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. MEHMET DOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Aktif anlatım
Dersin amacı 1- Ambulansın çeşitli parçalarının kullanımını ve koruyucu bakım bilgilerini bilme 2- Güvenli, temiz, konforu ve bakımı sağlanmış araçla transportu sağlama 3- Güvenli ve etkili ambulans kullanımı ile ilgili kural ve yasaları bilme 4-Acil çağrıya gidiş ve dönüşlerde emniyetli ambulans yönetimini uygulamalı olarak sergileme ( demonstrate the safe handling of an ambulance on simulated emergency calls) 5- Telsizle iletişim kurma, kayıt tutma-rapor yazma becerisi kazanma. 6-Yangınların sınıflandırılmasını ve söndürme yöntemlerini öğrenme 7-Ambulans malzemelerini öğrenme, ustaca kullanabilme ve sürekliliğini sağlama
Dersin tanımı Bu derste öğrenciler acil araçların sürekli bakımlı ve güvenli sürüşe hazır olmaları, tehlikeli olabilecek sürüşlerden kaçınarak ve savrulmalardan korunarak dikkatli araç kullanma ele alınacaktır.Tehlikeli materyal kazalarında ve çok sayıda kazazedenin karıştığı durumlarda acil bakım verme becerisini geliştireceklerdir. Tibbi iletişim kurmayı, önceliklere karar vermeyi öğrenecektir.

Dersin içeriği
1- Asepsi Antisepsi
2- Dezenfeksiyon ve Sterilizasyon
3- Hastane Öncesi Sağlık Hizmetlerinde Enfeksiyon Kontrolü
4- Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini Uygulamak
5- Sağlık Çalışanlarında Bağışıklama
6- Hastane Öncesi Sağlık Hizmetlerinde Bulaşıcı Hastalıklar
7- Bildirimi Zorunlu Hastalıklar
8- Ara Sınav
9- IM uygulama Teknikleri
10- IM uygulama Teknikleri (DEVAMI)
11- IV uygulama Teknikleri
12- IV uygulama Teknikleri (DEVAMI)
13- İlaç ve Doz hesaplamaları
14- İlaç ve Doz hesaplamaları (DEVAMI)
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tıbbi uygulamalarda asepitik koşulları uygulamak
2- Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini Uygulamak
3- Hastane öncesinde yönelik bulaşıcı hastalıklar hakkında bilgiye sahip olmak
4- IV ve IM uygulama yapar
5- İlaç ve Doz hesaplamalarını yapar.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kur’an ve Sünnet çerçevesinde bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahiptir. (Yetkinlik)
2- İlahiyat alanında temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. (Bilgi)
3- İlahiyat ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere (Tarihi ve güncel, araç ve gereçlere ilişkin, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin, ilahiyatla ilgili diğer kaynaklarda desteklenen) sahiptir. (Bilgi)
4- İlahiyat alanında değişmez olan ve değişebilen bilgileri ayırt eder. (Beceri)
5- Klasik ve güncel dini meseleleri tespit etme, tanımlama, yorumlama, tahlil etme, terkip etme ve çözme becerisine sahiptir. (Beceri)
6- Farklı düşünce ve yorumlar karşısında evrensel ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahiptir. (Yetkinlik)
7- Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
8- İlahiyat alanına ilişkin temel kaynakları asli dilinden (Arapça) okuyup anlayabilir. (Yetkinlik)
9- İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrar ve dayandığı temelleri açıklar. (Bilgi)
10- Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
11- Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirir. (Yetkinlik)
12- İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahiptir. (Bilgi)
13- Kuran-ı Kerim okuma, anlama ve öğretme konusunda teorik ve pratik yeterlilik kazanır. (Beceri)
14- İslam’ın temel kaynakları ışığında din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahiptir. (Beceri)
15- İlahiyat alt dallarının birbiri ile ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak, disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum, analiz ve değerlendirme yapar. (Beceri)
16- Dini/Manevi danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahiptir. (Beceri)
17- Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. (Bilgi)
18- İlahiyatla ilişkili başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. (Bilgi)
19- İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. (Yetkinlik)
20- İlahiyat alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. (Yetkinlik)
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 14 3 42
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 6 84
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     223
AKTS     9.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Doğan M. (2020. Paramedik. Akademisyen yayın evi

Ders ile ilgili dosyalar