Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
CERRAHİ |
İkinci düzey |
4.2.02 |
|
8 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ARAŞ. GÖR. DR. UMUT ALPMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HANİFİ EROL, ARAŞ. GÖR. DR. UMUT ALPMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞ. GÖR. GÖKÇEN PERK
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu derste at, sığır, koyun, keçi, köpek, kedi ve kanatlıların Cerrahi hastalıkları teorik olarak haftada 2 ders ve 8 saat pratik şeklinde öğretilecektir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı at, sığır, koyun, keçi, köpek, kedi ve kanatlıların Cerrahi hastalıklarının öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Evcil ve kanatlı hayvanlarda görülen cerrahi hastalıklara yaklaşım ve tedavi teknikleri hakkında bilgiler verilmesinin sağlanması.
|
1- |
Ders dönemi sonunda dersin öğrenciye kazandıracağı bilgi beceri ve kazanımların vurgulanması. Ders kaynaklarının ve pratik uygulama içeriklerinin aktarılması Öğrenci ölçme, değerlendime ve sınav yöntemlerinin tanıtılması. Ders notlarının tutulması, logbookların tamamlanması ve ders takibinin öneminin vurgulanması
|
2- |
Karın Bölgesi ile Çeperinin Travma ve Kontuzyonlarıyla Yangısel Bozuklukları; Karın Boşluğunun Anatomisi, Laparoskopik Cerrahi, Peritonitis, Karın Kontuzyonları, Karın Yaraları, Karın Fistülleri Nedenler, Klinik Bulgular ve Sağaltım
|
3- |
Urachus Fistülü, Göbek Ülseri, Göbek Kordonunun Yangısı, Göbek Damarlarının Yangıları, Fıtıklar, Karın Fıtkı, Göbek Fıtkı, Kasık Fıtkı, Yalancı Kasık Fıtkı, Perineum Fıtkı, Bacak ve Femur Fıtkı Nedenler, Klinik Bulgular, Sağaltım ve Operasyonlar
|
4- |
Mide ve Bağırsak Hastalıkları; Yabancı Cisim Hastalıkları, Sığır Yabancı Cisim Hastalıkları, Kedi Köpeklerde Yabancı Cisimler, Sığırlarda Lagerlöf-Hoflund Sendromu, Abomasum Deplasmanı Nedenler, Klinik Bulgular ve Sağaltım
|
5- |
Megakolon, İleus, Paralitik İleus Nedenler, Klinik Bulgular ve Sağaltım
|
6- |
Rectumve Anus Hastalıkları; Rectum Prolapsusu,Rectum Divertikulumu, Anal Keselerin Yangısı, Perianal Bezlerin Yangıları Nedenler, Klinik Bulgular, Sağaltım
|
7- |
Üriner Sistem Hastalıkları; İdrar Taşları, İdrar Kesesinin Yangısı, İdrar Kesesinin Felci, İdrar Tutukluğu, İdrar Kesesi Prolapsus ve İnvaginasyonu, İdrar Kesesi Kanaması, İdrar Kesesi Rupturu, İdrar Kesesi Tümörleri Nedenler, Klinik Bulgular ve Sağaltım
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Erkek Genital Organ Anomali ve Hastalıkları; Penis, Praeputium ve Urethra Anomalileri, Urethra Yangısı, Striktür, Urethra Fistülleri Nedenler, Klinik Bulgular ve Sağaltım
|
10- |
Testislerin Yangısı, Testis Tümör ve Kistleri, Hydrocele, Haematocele, Varicocele, Preputium ve Penisin Hastalıkları Nedenler, Klinik Bulgular ve Sağaltım
|
11- |
Sırt ve Bel Vertebralarının Hastalıkları; Spina Bifida ve Meningocele, Deformationlar, Yangısel Bozukluklar, Kırıklar,Çatlaklar, Diastase Nedenler, Klinik Bulgular ve Sağaltım
|
12- |
Topallıklar; Topallıkların Bölümlendirilmesi, Topallığın Ekonomik Önemi, Omuz Topallığı, Kalça Topallığı Nedenler, Klinik Bulgular ve Sağaltım
|
13- |
Kas, Tendo, Tendovagina ve Bursaların Hastalıkları; Kas Şirurjisi, Kas Yırtılmaları, Kas Kontuzyonları, Kas Rupturları, Nedenler, Klinik Bulgular ve Sağaltım
|
14- |
Tendo Hastalıkları; Tendo Yaralanmaları ve Rupturları, Tendo Rupturlarında Dikiş Uygulamaları, Diz Büküklüğü, Fleksor Tendo Deformiteleri, Bilek Dikleşmesi Nedenler, Klinik Bulgular ve Sağaltım
|
15- |
Tendo Kılıfları Hastalıkları, Mukoz Kese Lezyonları Bursitisler, Kaple Nedenler, Klinik Bulgular ve Sağaltım
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Rectum ve anüs hastalıklarının tanı ve tedavisinin yapılması
|
2- |
Üriner sistem hatalıklarında tanı ve tedavinin yapılması
|
3- |
Erkek genital sistem hastalıklarının tanı ve tedavisinin yapılması
|
4- |
Kas – iskelet sistemi hastalıklarının tanı ve tedavisinin yapılması
|
5- |
Topallıkların tanı ve tedavisinin yapılması
|
6- |
Damar hastalıklarının tanı ve tedavisinin yapılması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mimari Tasarım
|
|
2- |
Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
|
|
3- |
Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
|
|
4- |
Mimarlık Tarihi
|
|
5- |
Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
|
|
6- |
Malzeme Bilgisi
|
|
7- |
Kentsel Tasarım/Şehircilik
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
4
|
60
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
3
|
30
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
1
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
11
|
1
|
11
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
125
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Samsar E, Akın F, 2002. Özel Cerrahi, Medipress matbaacılık, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yücel R. Veteriner Özel Cerrahi, Pethask Veteriner Hekimliği Yayınları, 1992.
Brinker WO, Piermattei DL, Flo GL, (1983). Hand Book of Small Animal Orthopedics and Treatment. London: WB Sounders Co.
|
|