Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (doktora) > FİZİKSEL UYGUNLUK VE FİZİKSEL AKTİVİTE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZİKSEL UYGUNLUK VE FİZİKSEL AKTİVİTE Üçüncü düzey BSB 655 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMRE ŞİMŞEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. YAHYA POLAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bireylerin yaş ve cinsiyet özelliklerine göre sağlık ve beceriye ilişkin fiziksel uygunluk düzeylerinin tespiti, mevcut durumun korunması ve gelişimine yönelik programların ortaya konulması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Fiziksel uygunluk düzeyinin tespiti

Dersin içeriği
1- Fiziksel uygunluğun tarihi gelişimi ve vücut temizliği
2- Fiziksel uygunluk unsurları
3- Risk faktörleri
4- Sağlık ve egzersiz
5- Aerobik uygunluk ve egzersiz reçeteleri
6- Kas kuvveti ve dayanıklılığın değerlendirilmesi ve egzersiz
7- Esnekliğin değerlendirilmesi ve egzersiz yöntemleri
8- Beden kompozisyon
9- Vize Sınavı
10- Mevcut fitnes uygulamalarının değerlendirilmesi
11- Fitnes programlarında yanılgı ve gerçekler
12- Amaca uygun fitnes programı düzenleme
13- Amaca uygun fitnes programı düzenleme
14- Fziksel aktivite düzeyinin tespiti
15- Final Sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fziksel uygunluk unsurlarının öğretimi
2- Risk faktörlerinin öğretimi
3- Beden kompozisyonu öğretimi
4- Fiziksel aktivite düzeyinin tespiti
5- --
6- --
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 4 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 6 6 36
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 6 36
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar