Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TOPLU SES EĞİTİMİ VE KORO I |
Birinci düzey |
MÜZ107 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BEYZA ŞİMŞEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
KIVANÇ AYCAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Ses eğitimine yönelik temel kavramlara giriş yapılarak, ses eğitimi ilke ve yöntemleri doğrultusunda gerekli temel alışkanlıkları kazandırmayı ve bu alışkanlıklara başlangıç düzeyinde katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Ses, sesin oluşumu,tanımı,ses bilimi, insanda ses sistemi, ses eğitimi tanım,ilke ve amaçları,ses eğitimi türleri,Türkiye''''''''de ve dünyada ses eğitimi,Dil ve Türkiye Türkçesi,ses türleri, bedensel ve zihinsel gevşemeyi sağlama,Solunum,Fonasyon,Rezonans yöntemleri ve uygulamalı çalışmaları, Ses üretme ve yayma çalışmaları, ses kalitesi geliştirme çalışmaları,başlangıç düzeyinde eserlerle yapılan örnek çalışmalar.
|
1- |
Tanışma ve kaynaklar hakkında açıklamalar.Ses eğitimine giriş dersi hakkında bilgiler.(Öğrencilere sözlü ve yazılı sunum ödevleri verilir).
Ses nedir?Sesin oluşumu,tanımı,insanda ses sistemi,Fonoloji,Fonetik,insanda ses sistemi.
|
2- |
Ses eğitimi niteliği, doğru,etkili ve güzel kavramları, solunum,fonasyon,rezonans,artikülasyon kavramları hakkında genel bilgiler.
|
3- |
Ses Eğitiminin İlke ve amaçları,Ses Eğitimi Yöntem ve Teknikleri
|
4- |
Solunum Yöntemlerine İlişkin Kavramlar, Duruş,atak,sesin tutulması,ses kalitesinin kontrolü (rejistr),Mutasyon döneminde ses ve registr geçişleri,Yetişkin seslerinde registr geçişleri
|
5- |
Ses çeşitleri, Fonasyon tür ve önemleri, Rezonans yöntemleri, rezonans geliştirme yöntemleri,Artikülasyon yöntemleri
|
6- |
Ses eğitiminin dayandığı bilimsel temeller (Fizik,Akustik,Anatomi,Fizyoloji,Psikoloji vb.)
Uygulamalı bedensel gevşeme ve solunum çalışmaları
|
7- |
Ses Eğitimi türleri (şarkı söyleme eğitimi, şan eğitimi, koro eğitimi, konuşma eğitimi)
|
8- |
VİZE HAFTASI
|
9- |
VİZE HAFTASI
|
10- |
Ses eğitimi ve tarihçesi,Dünyada Ses Eğitimi
|
11- |
Türkiye’de ses eğitimi ve opera sanatının gelişimi (opera,oratoryum,lied)
|
12- |
Dil ve Türkiye Türkçesi
|
13- |
Uygulamalı bedensel gevşeme ve solunum çalışmaları
|
14- |
Örnek eserler üzerinde uygulamalı ses eğitimi çalışmaları yapılması
|
15- |
Örnek eserler üzerinde uygulamalı ses eğitimi çalışmaları yapılması
|
16- |
FİNAL HAFTASI
|
17- |
FİNAL HAFTASI
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sesin oluşumu,tanımı,insanda ses sistemi,Fonoloji,Fonetik,insanda ses sistemi hakkında bilgiler vermek.
|
2- |
Ses Eğitiminin niteliğini, ilke ve amaçlarını anlatmak.
|
3- |
Solunum Yöntemlerine İlişkin Kavramlar, Duruş,bedensel hazırlık-farkındalık, atak, ses kalitesinin kontrolü (rejistr),rezonans,Mutasyon döneminde ses ve registr geçişleri vb. kavramları açıklamak.
|
4- |
Ses Eğitiminin bağlantılı olduğu bilimler,dünyada ve Türkiye''''''''de ses eğitimi hakkında bilgiler vermek.
|
5- |
Dil ve Türkiye Türkçesi kavramlarını geliştirmek.
|
6- |
Uygulamalı çalışmaları doğru şekilde kavramak.Bedensel hazırlık-farkındalık, solunum ve rezonans çalışmalarını detaylı bir şekilde uygulayabilmek.
|
7- |
Dersiçinde ve öncesi hazırlıkta verilen eserin bonasını, solfejini, söz bonasını doğru sırayla uygulayıp söyleyebilmek.Verilen eseri prozodi ve eserin yapısına uygun bir şekilde doğru artiküle edebilmek.
|
8- |
Sınav içi değerlendirmelerde öğrencinin bedensel farkındalık çalışması %20, solunum çalışması %20, rezonans çalışması %10 ve eseri postür, beden duruşu, nefes, artikülasyon, ses üretme-yayma, eserin nota,süre,ritm,nüans-müzikalite, entonasyon vb. kavramlarına uygun seslendirilmesi %50 olarak hesaplanmaktadır.Dersiçi tutum,davranış ve sorumlulukta öğrencinin değerlendirilmesinde önemli bir kriterdir.
|
9- |
Dersin uygulama çıktılarından hariç teorik temelleri için interaktif öğrenme yönteminden yola çıkarak öğrencilere ders içeriği ile ilgili haftalık sözlü sunum ve yazılı ödevler verilir. Sözlü sunumda konunun içeriğiyle bağlantılı, akıcı ve konuya hakim bir sunum yapılmalıdır. Yazılı ödevde en az 5 kaynak (Yök tez merkezi, makaleler ve basılı bilimsel kaynaklardan) ve konuların hangi kaynaklardan alındığına dair dipnotların olduğu yazılı ödevler teslim edilir. Ödevler üzerinden sınav değerlendirmeleri yapılır.Verilen ödevler yüzdelik dilimler doğrultusunda ilgili öğretim elemanının görüşüyle değerlendirilir.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
2
|
4
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
54
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Toreyin,A.M., Ses Egitimi Temel Kavramlar,Ilkeler,Yontemler,
Esin, O., Metodik San Egitimi,
Cevik,Suna, Koro Eğitimi ,Yönetimi ve Teknikleri
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Eguz,S.,Toplu Ses Egitimi
|
|