Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ Birinci düzey BSA 306 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL COŞKUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL COŞKUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze /Canlı (Online), Anlatım, Soru cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
Dersin amacı Bilimsel araştırma süreçleri ve yöntemlerini öğrenmek, bilimsel araştırma hazırlayabilmek ve mevcut araştırmaları yorumlayabilmektir.
Dersin tanımı Bilimsel araştırmanın özelliklerini, önemini ve çeşitlerini; araştırma problemi ve sorusunu, değişken çeşitleri ve hipotez oluşturulmasını; araştırmada etik kuralları ve literatür taramasını; örnekleme ve veri toplama yöntemlerini; Geçerlilik-Güvenirlik ve veri analiz yöntemleri konularını içerir.

Dersin içeriği
1- Ders içeriğinin tanıtımı, dersin amacı ve işleyişi hakkında bilgilendirme
2- Bilimsel araştırmaya giriş, Bilimsel araştırmanın özellikleri, önemi ve kavramlar
3- Araştırma çeşitlerinin tanıtılması
4- Araştırma problemi ve sorusunun oluşturulması, değişken çeşitlerinin tanımlanması ve hipotez oluşturulması
5- Araştırmada etik kurallar. Literatür taraması
6- Örnekleme ve veri toplama yöntemleri
7- Geçerlilik-Güvenirlik
8- Genel konu tekrarı
9- Veri Analizi (Tanımlayıcı istatistik ve parametrik-nonparametrik testlerin tanıtılması)
10- Deneysel Araştırma
11- Korelasyonel Araştırma
12- Nedensel-Karşılaştırma Araştırması
13- Anket araştırması
14- Makale tartışma
15- Final sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırmanın önemini ifade eder.
2- Bilimsel araştırma çeşitlerini tanır.
3- Araştırma sorusu ve hipotez oluşturur.
4- Bilimsel araştırma etiğini açıklar.
5- Örnekleme ve veri toplama yöntemlerine örnek verir.
6- Veri analiz yöntemlerini tanır.
7- Bilimsel araştırma örneklerini eleştirir.
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 4 24
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar -Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (2006). How to design and evaluate research in education. 6. Edition. New York: McGraw-Hill. -Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.

Ders ile ilgili dosyalar