Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (doktora) > AHLAK EĞİTİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AHLAK EĞİTİMİ Üçüncü düzey FDB668 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. MUHAMMET ŞEVKI AYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Ahlak ilmi hakkında temel bilgilere dayalı olarak ahlakın öğretime nasıl konu edileceğini tartışmak.
Dersin tanımı Bu derste ahlak ilmi hakkında bilgiler verilerek ahlakın öğretime nasıl konu edileceği problemi üzerinde durulmaktadır.

Dersin içeriği
1- Temel Kavramlar (Ahlak, ahlak ilmi, nazari, ameli ahlak, değer, karakter vicdan, sorumluluk, vazife, niyet, bireysel-kamusal-seküler ahlak vb.)
2- Ahlak ilminin konusu, alanı, gayeleri ve belli başlı ahlak teorileri
3- Din-Ahlak ilişkisi (kapsamları, sınırları, farkları vb.)
4- Bireyin ahlak gelişimi
5- Din öğretiminde ahlak öğretiminin yeri
6- Ahlak öğretiminin tanımı, amaçları ve temel ilkeleri
7- Ahlak öğretiminde kullanılabilecek yöntem, strateji, teknik ve kaynaklar
8- Ahlak öğretiminin değerlendirilmesi
9- Ahlak öğretimiyle ilgili ilkler açısından İlköğretim ve Ortaöğretim DKAB Programlarının (amaçlar –konular yöntem, araç, gereç yaklaşımlar) incelenmesi
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan bir öğrenci ahlak ve ahlak eğitimiyle ilgili temel kavramları aralarındaki ilişkileri de gözeterek açıklayabilir.
2- Ahlak ilminin konusunu, alanını, amaçlarını ve belli başlı ahlak teorilerini tartışabilir.
3- Din-Ahlak ilişkisini analiz edebilir.
4- Bireyin ahlak gelişimini açıklayabilir.
5- Din öğretiminde ahlak öğretiminin yerini tartışabilir.
6- Ahlak öğretiminin tanımını, amaçlarını ve temel ilkeleri açıklayabilir.
7- Ahlak öğretiminde kullanılabilecek yöntem, strateji, teknik ve kaynakları açıklayabilir.
8- Ahlak öğretiminde değerlendirme usul ve esaslarını açıklayabilir.
9- Ahlak öğretimiyle ilgili ilkler açısından İlköğretim ve Ortaöğretim DKAB Programlarını inceleyebilir.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2- Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3- Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4- Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5- Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6- Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7- Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8- Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9- Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11- Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13- Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. A. Hamdi Akseki; Ahlak İlmi ve İslam Ahlakı, Yasin Yayınevi, 2008
Yardımcı Kaynaklar 1. Emile DURKHEİM; Ahlâk Eğitimi, , Dokuz Eylül Yay., İzmir 2004; 2. Mustafa KÖYLÜ, Küresel Ahlâk Eğitimi, Dem Yay., İstanbul 2006; 3. Mehmet Zeki AYDIN; Ailede Çocuğun Ahlâk Eğitimi, , DEM Yay., 1. Basım, İstanbul 2005; 4. Tuğba GÜLER Din ve Ahlâk Öğretiminde Drama Örnekleri, , Nobel Yay., Ankara 2007;5. Zeynep N. ÖZERİ; Okul Öncesi Din ve Ahlâk Eğitimi, , Dem Yay., 1. Bas., İstanbul 2004; Hüsamettin Erdem, Ahlak Felsefesi, Hü-er yayınları, 2004

Ders ile ilgili dosyalar