Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AHLAK EĞİTİMİ |
Üçüncü düzey |
FDB668 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. MUHAMMET ŞEVKI AYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Ahlak ilmi hakkında temel bilgilere dayalı olarak ahlakın öğretime nasıl konu edileceğini tartışmak.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste ahlak ilmi hakkında bilgiler verilerek ahlakın öğretime nasıl konu edileceği problemi üzerinde durulmaktadır.
|
1- |
Temel Kavramlar (Ahlak, ahlak ilmi, nazari, ameli ahlak, değer, karakter vicdan, sorumluluk, vazife, niyet, bireysel-kamusal-seküler ahlak vb.)
|
2- |
Ahlak ilminin konusu, alanı, gayeleri ve belli başlı ahlak teorileri
|
3- |
Din-Ahlak ilişkisi (kapsamları, sınırları, farkları vb.)
|
4- |
Bireyin ahlak gelişimi
|
5- |
Din öğretiminde ahlak öğretiminin yeri
|
6- |
Ahlak öğretiminin tanımı, amaçları ve temel ilkeleri
|
7- |
Ahlak öğretiminde kullanılabilecek yöntem, strateji, teknik ve kaynaklar
|
8- |
Ahlak öğretiminin değerlendirilmesi
|
9- |
Ahlak öğretimiyle ilgili ilkler açısından İlköğretim ve Ortaöğretim DKAB Programlarının (amaçlar –konular yöntem, araç, gereç yaklaşımlar) incelenmesi
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan bir öğrenci ahlak ve ahlak eğitimiyle ilgili temel kavramları aralarındaki ilişkileri de gözeterek açıklayabilir.
|
2- |
Ahlak ilminin konusunu, alanını, amaçlarını ve belli başlı ahlak teorilerini tartışabilir.
|
3- |
Din-Ahlak ilişkisini analiz edebilir.
|
4- |
Bireyin ahlak gelişimini açıklayabilir.
|
5- |
Din öğretiminde ahlak öğretiminin yerini tartışabilir.
|
6- |
Ahlak öğretiminin tanımını, amaçlarını ve temel ilkeleri açıklayabilir.
|
7- |
Ahlak öğretiminde kullanılabilecek yöntem, strateji, teknik ve kaynakları açıklayabilir.
|
8- |
Ahlak öğretiminde değerlendirme usul ve esaslarını açıklayabilir.
|
9- |
Ahlak öğretimiyle ilgili ilkler açısından İlköğretim ve Ortaöğretim DKAB Programlarını inceleyebilir.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
|
|
2- |
Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
|
|
3- |
Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
|
|
4- |
Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
|
|
5- |
Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
|
|
6- |
Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
|
|
7- |
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
|
|
8- |
Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
|
|
9- |
Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
|
|
10- |
Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
|
|
11- |
Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
|
|
12- |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
|
|
13- |
Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
|
|
14- |
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
8
|
8
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. A. Hamdi Akseki; Ahlak İlmi ve İslam Ahlakı, Yasin Yayınevi, 2008
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Emile DURKHEİM; Ahlâk Eğitimi, , Dokuz Eylül Yay., İzmir 2004; 2. Mustafa KÖYLÜ, Küresel Ahlâk Eğitimi, Dem Yay., İstanbul 2006; 3. Mehmet Zeki AYDIN; Ailede Çocuğun Ahlâk Eğitimi, , DEM Yay., 1. Basım, İstanbul 2005; 4. Tuğba GÜLER Din ve Ahlâk Öğretiminde Drama Örnekleri, , Nobel Yay., Ankara 2007;5. Zeynep N. ÖZERİ; Okul Öncesi Din ve Ahlâk Eğitimi, , Dem Yay., 1. Bas., İstanbul 2004; Hüsamettin Erdem, Ahlak Felsefesi, Hü-er yayınları, 2004
|
|