Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Uçak Gövde ve Motor Bakimi > BAKIM UYGULAMALARI-III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BAKIM UYGULAMALARI-III Birinci düzey UGMB 302 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ FİGEN KÖKLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Öğr.Üyesi ADEM KARCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Uçak Bakım Makinisti Tamer ÇALIŞKAN
Dersin veriliş şekli Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Anlatım, Gözlem - Gösterme, Uygulama-Alıştırma ve araştırma öğretim teknikleri kullanılmaktadır.
Dersin amacı Uçak bakım pratikleri kapsamında bilgi vermek, takım çalışması yapmak ve bakım uygulama örnekleri yaptırmaktır.
Dersin tanımı Uçak bakım uygulamaları

Dersin içeriği
1- Uçak ağırlık ve dengesi
2- Ağırlık ve denge gereksinimleri
3- Ağırlık merkezi limitleri
4- Uçak tartım metotları
5- Ağırlık ve denge dokümanları
6- Uçak çekme/itme ve taksi
7- Uçak jacka alma ve emniyet
8- I. ara sınav
9- Yakıt ikmal prosedürleri
10- Buz önleme/giderme prosedürleri
11- Uçak yer servis teçhizatları
12- Arıza tespit teknikleri
13- Anormal bakım prosedürleri, sert iniş, şiddetli türbülansa girme, yıldırım çarpması, HIRF
14- Uçak park etme prosedürleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci ağırlık merkezini tanımlar, ilgili dokümanları kullanarak hesaplar.
2- Öğrenci ağırlık ve denge gerekliliklerini tanımlar.
3- Uçak bakım uygulamalarında takım çalışması yapabilir.
4- Öğrenci hava aracının taksi hareketi/çekilmesi işlemini tanımlar ve uygular, bu konu ile ilgili emniyet önlemlerini açıklar.
5- Öğrenci hava aracının jaka alınması, takoz konması ve emniyete alınması işlemlerini tanımlar ve uygular, konu ile ilgili emniyet önlemlerini açıklar.
6- Öğrenci uçak park etme prosedürleri tanımlar ve uygular.
7- Uçak bakım uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçer ve kullanabilir.
8- Öğrenci Buz önleme/giderme prosedürleri tanımlar ve uygular.
9- Ekip çalışması yapmayı öğrenir. Uçak bakım dokümanlarını kullanmayı öğrenir.
10- Yapılan uçak bakım örneklerini analiz edebilir

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki uygulamalarda ve örgütlerde etkin olarak yer alan, sürekli öğrenimle kendisini geliştiren, güçlü iletişim kurabilen, takım çalışması yapabilen, çok disiplinli ortamlarda görev alabilen teknik eleman yetiştirebilmek.
2- Havacılık standartları ile ilgili yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
3- Alanındaki bakım uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçip ve kullanabilmek.
4- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.
5- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilmek.
6- Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
7- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
8- Bilgiye erişebilmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilmek, veri tabanları, bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilmek.
9- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
10- Alanı ile ilgili şema, teknik resim vb. dökümanları anlayıp, yorumlayabilmek.
11- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.
12- İngilizce ve Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanmak.
13- Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek.
14- Alanındaki kavram, düşünce ve matematiksel ifadeleri anlayabilmek, kullanabilmek, bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara, araştırmalara ve farklı kaynak ve ölçümlerden elde edilen sonuçlara dayalı çözüm önerileri geliştirip, uygun düzeltici eylemde bulunabilmek.
15- Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
16- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilmek.
17- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
18- Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 1 2
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 1 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TTS Integrated training system EASA part 66 / pub.Total Training Support Module 7/1-2:Maintenance practices
Yardımcı Kaynaklar Hava aracı Bakım Manuelleri

Ders ile ilgili dosyalar