Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EMEL TANYERİ MAZICI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr. ÖZLEM IŞIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans tipi ders, tartışma
|
Dersin amacı
|
Ders kapsamında öğrencilerin iş hayatının her alanında sıkça karşılaşılan
örgütsel davranış konuları hakkındaki duyarlılıklarını artırarak, davranış bilimlerinin temel kavramları ve
uygulama teknikleri konusunda bilgilendirmek, teorik ve pratik bilgilerin takım oluşturma ve liderlik geliştirme
alanlarında uygulanmasını sağlamak dersin temel amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezli Yüksek Lisans Dersi
|
1- |
Örgütsel Davranışa Giriş
|
2- |
Davranış Bilimleri ve İnsan İlişkileri
Yaklaşımının Gelişimi
|
3- |
Yönetsel Açıdan Örgütsel Davranışın
Önemi
|
4- |
Bireyin Davranışsal Özellikleri, Bireysel
Davranışları Etkileyen Süreçler ve
Örgütsel Davranış
|
5- |
Yönetim Labirendi ve Davranış Düzlemi
|
6- |
Örgüt kültürü
|
7- |
Kurumsal Bağlılık
|
8- |
Kariyer Yönetimi
|
9- |
Örgütsel Değişim ve Örgüt Geliştirme
|
10- |
Örgütsel Ruminasyon
|
11- |
Çatışma ve çatışma yönetimi
|
12- |
Stres ve Stres Yönetimi
|
13- |
Örgütlerde yıldırma ve yıldırma teorileri
|
14- |
Toplam Kalite Yönetimi
|
15- |
Kurumsal iletişim
|
16- |
Genel değerlendirme
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Örgüt ve örgüt yapılarıyla ilgili temel bilgilerin edinilmesi
|
2- |
Kurum İçi iletişim ve kurum içi çatışmalar bilgilerin kazanılması
|
3- |
Kurumsal bağlılık ve İletişim Doyumuna Yönelik Teorik bilgiler kazanılması
|
4- |
Kurumsal bağlılığın modelini açıklayan iletişim doyumu değişkenlerini kavramak
|
5- |
Kurumsal bağlılığın demografik değişkenlerle olan ilişkisini kavramak
|
6- |
İletişim doyumu ve demografik değişkenler arasındaki ilişkiyi kavramak
|
7- |
Kurum ortamındaki muhtemel sorunları ve çözüm önerilerini bilmek
|
8- |
Çalışan ilişkilerini yönetebilmek
|
9- |
Kurum içi ve kurum dışı iletişim sürecini yönetebilmek
|
10- |
Yönetime danışmanlık yapabilmek
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
30
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
45
|
45
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
45
|
45
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Örgütsel İletişim , Özlem Güllüoğlu, Eğitim Kitabevi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, Özen Kutanis, Rana, Sakarya Kitabevi Yay.,
İletişimciler için Davranış Bilimleri, Baysal, A. C. ve Tekarslan, E., Avcıol Yay.
Davranış Bilimleri, Usal, A. ve Kuşluvan, Z., Barış Yay.
Davranış Bilimlerine Giriş, Özkalp, E., Eskişehir:Anadolu Üniv. Açık Öğretim Fak.Yay,
Örgütsel Davranışta Seçme Konular, Özdevecioğlu, M. ve H. Karadal, İlke Yay.,
Örgütsel Davranışta Güncel Konular, Özler,D (ed)., Ekin Yay.
Örgütsel Davranış, Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Nobel Yay.
Örgütsel Davranış, Enver Özkalp, Çiğdem Kırel, Ekin Basım Yay.
Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Erol Eren, Beta Yay.
Simetrik ve Asimetrik İletişim Bağlamında Örgütsel Algılama Yönetimi, Hasan Tutar, Seçkin Yay.
|
|