Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AĞIZ, DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ |
Üçüncü düzey |
T501 ÖKD |
|
9 |
1.00 |
1.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
4. sınıf derslerini vermiş olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ CANAY YILMAZ ASAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. AHMET EMİN DEMİRBAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Ağız, diş ve çene bölgesinde meydana gelen bozukluk ve hastalıklar hakkında bilgi vermek
|
Dersin tanımı
|
Temporomandibuler hastalıklar, çene-yüz travmaları, tükürük bezi hastalıkları, metabolik kemik hastalıklarını tanımlar
|
1- |
Çene yüz bölgesi travmaları (Değerlendirme ve radyolojik tanı)
|
2- |
Çene yüz bölgesi travmaları (yumuşak doku travmaları)
|
3- |
Çene yüz bölgesi travmaları (dentoalveolar travma ve tedavisi)
|
4- |
Çene yüz bölgesi travmaları (mandibular kırıklar ve tedavileri)
|
5- |
Çene yüz bölgesi travmaları (orta yüz kırıkları ve tedavi seçenekleri)
|
6- |
Çene yüz bölgesi travmaları (zigoma kırıkları)
|
7- |
metabolik kemik hastalıkları
|
8- |
Çene yüz travması
|
9- |
Tümör benzeri lezyonlar (Paget, Histiositozis X, Sinovial kondromatoz)
|
10- |
Tükürük bezi hastalıkları (Reaktif lezyonlar)
|
11- |
Tükürük bezi hastalıkları (Enfeksiyöz ve metabolik hastalıklar)
|
12- |
Tükürük bezi hastalıkları (Benign lezyonlar)
|
13- |
Tükürük bezi hastalıkları (Malign lezyonlar)
|
14- |
TME Anatomi ve Fizyolojisi
|
15- |
TMJ biyomekaniği ve fonksiyonları
|
16- |
TMJ iç düzenlemeleri
|
17- |
Ara sınav
|
18- |
TMD''nin konservatif tedavisi
|
19- |
TMD''nin konservatif tedavisi
|
20- |
TME Cerrahisi
|
1- |
Çene yüz bölgesi ile ilgili sağlık sorunları ve travmaları tanımlar, semptomları analiz eder, yorumlar.
|
2- |
Klinik değerlendirme, anamnez ve teşhisi ortaya koyar.
|
3- |
Tedaviyi yönlendirir.
|
4- |
Maksillofasiyal bölge travma ve hastalıkları ile ilgili fikir sahibidir. Semptomları yorumlar ve teşhis koyar.
|
5- |
Maksillofasiyal bölge hastalıklarının sistemik hastalıklarla ilişkisini kavrar.
|
6- |
Hipofosfatazi, fantom kemik hastalığı, akromegali, cherubism, osteopetrosis, osteogenesis imperfekta, klediokranial disostozis, Crouzon , Treacher Collins , Pierre Robin, Marfan, Ehlers-Danlos,ve Down sendromları, hemifasiyal atrofi, hemifasiyal hipertrofi, yarık damak dudak, and Frajile X Syndromu hakkında bilgi sahibidir.
|
7- |
Tükürük bezlerinin anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibidir. Tükürük bezi hastalıklarını tanımlayabilir ve diğer benzer hastalıklardan ayırt edebilir.
|
8- |
TME anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibidir. TME biyomekaniği ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir.
|
9- |
TME'nin kapsül içi ve kapsül dışı bozuklıklarını tanımlayabilir ve diğer benzer bozukluklardan ayırt edebilir.
|
10- |
TME bozukluklarının konservatif ve cerrahi tedavi protokolleri hakkında bilgi sahibidir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
34
|
1
|
34
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
36
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Peterson L, Oral and Maxillofacial Surgery, Volume I-II
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|