Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEDYANIN GÜNCEL SORUNLARI |
İkinci düzey |
RTS 556 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HÜLYA ÖZTEKİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. Dr. HÜLYA ÖZTEKİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans, Ödev Sunumu
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin, günümüz medya çalışanlarının çalışma pratikleri, çalışma koşulları, sorunları, radyo ve televizyon sektörünün sorunları hakkında farkındalık kazanmaları, mevcut sorunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmeleri ve çözüm önerileri geliştirebilmeleri temel amaçtır.
|
Dersin tanımı
|
Medya sektörünün ve çalışanlarının siyasi, ideolojik, ekonomik, teknik ve hukuksal sorunlarının irdelenip tartışıldığı bir derstir.
|
1- |
Medyada Sermaye Sorunu ve Tekelleşme
|
2- |
Uluslararası Medya ve Uluslararası Enformasyon Dengesizliği
|
3- |
Magazinleşme, Tabloidleşme ve Melezleşme: Infotaintment
|
4- |
Popüler Kültür, Tüketim ve Medya
|
5- |
Şiddet ve Cinsellik
|
6- |
Ana Akım Medyada “Öteki”leştirilenler: Nefret ve Irkçılık Söylemi
|
7- |
Ana Akım Medyada “Öteki”leştirilenler: Kadın, Çocuk ve Diğer Dezavantajlı Grupların Medyada Temsili
|
8- |
Medya ve Hakikat ilişkisi
|
9- |
Özdenetim ve Otosansür
|
10- |
Medyada İstihdam, Eğitim ve İşletme Sorunları
|
11- |
Yasal Düzenlemelerden Kaynaklanan Sorunlar
|
12- |
Kamu Hizmeti Yayıncılığı ve Sorunları
|
13- |
Alternatif ve Yerel Medya Olanakları
|
14- |
Yeni İletişim Ortamları, Yeni Medyanın Geleneksel Medyayla İlişkisi ve Yarattığı Dönüşüm
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Medya sektörünün sorunları hakkında farkındalık kazanır.
|
2- |
Medya çalışanlarının sorunları hakkında farkındalık kazanır.
|
3- |
Toplumsal sorunların siyasal, ekonomik, kültürel, ideolojik boyutları arasında nedensellik ilişkisi kurar.
|
4- |
Mevcut sorunların nedenlerine ve sonuçlarına eleştirel bir biçimde yaklaşabilir.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
McChesney, Robert W.; Medyanın Sorunu: 21. Yüzyılda İletişim Politikaları. Chomsky, Noam ve Edward S. Herman; Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği. Sennet, Richard; Yeni Kapitalizmin Kültürü. Baudrillard, Jean; Tüketim Toplumu.Kejanlıoglu, D. Beybin; Türkiye’de Medyanın Dönüşümü. Başaran, Funda; İletişim ve Emperyalizm.
|
|