Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TARIMSAL MEKANİZASYON |
Birinci düzey |
GZM101 |
|
2 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. CEVDET SAĞLAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. CEVDET SAĞLAM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
Traktörler; toprak işleme alet ve makinaları; ekim, dikim, gübreleme ve bakım makinaları, sulama makinaları, tarımsal savaş makinaları, hasat-harman makinaları, tarım makinaları işletmeciliği konularında öğrencileri bilgilendirmek.
|
Dersin tanımı
|
Tarım makinalarıyla ilgili temel kavramlar, tarımsal kuvvet ve iş makinalarının tanıtımı, sınıflandırılması, yapım özellikleri ve çalışma ilkeleri ile ilgili temel bilgiler.
|
1- |
Tarımsal mekanizasyonun temel kavramlar
|
2- |
Toprak işleme; tarihçe, temel kavramların tanımı, toprak işlemenin amaçları ve fonksiyonları
|
3- |
Toprak işleme makinaları; tanımlar, toprak işleme makinalarının sınıflandırması, özellikleri, parçaları ve görevleri
|
4- |
Birinci sınıf toprak işleme makinaları; sınıflandırması, özellikleri, parçaları ve görevleri
|
5- |
İkinci sınıf toprak işleme aletleri,sınıflandırması, özellikleri, parçaları ve görevleri
|
6- |
Ekim makinaları; ekim makinalarının teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri
|
7- |
Dikim makinaları; dikim makinalarının teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Gübreleme makinaları; gübreleme makinalarının teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri
|
10- |
Bakım makinaları; çapa makinalarının teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri
|
11- |
Tarımsal savaş teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri
|
12- |
Hasat Makinaları; teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri
|
13- |
Hasat sonrası ürün hazırlama ve işleme teknikleri
|
14- |
Hasat-Harman Makinaları; Biçerdöverlerin teknik ve işlevsel özellikleri
|
15- |
Dönem sonu sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tarımsal mekanizasyonun tarihsel gelişimi, yararları, Türkiye''de ve dünyada tarımsal mekanizasyon düzeyi bilgilerini açıklayabilme
|
2- |
Toprak işleme, tohum yatağı hazırlama tekniklerini tanımlayabilme
|
3- |
Ekim ve fide dikim makinalarının teknik ve işlevsel özelliklerini sınıflandırabilme
|
4- |
Çapa ve gübreleme makinalarının teknik ve işlevsel özelliklerini kavrayabilme
|
5- |
Tarımsal savaş makinalarının teknik ve işlevsel özelliklerini açıklayabilme
|
6- |
Hasat ve harman makinalarının teknik özellikleri çalışma ilkelerini tanımlayabilme
|
7- |
Hasat ve hasat sonrası işlem tekniklerini kavrayabilme
|
8- |
Biçerdöverleri tanımak, yapısal özellikleri ve çalışma prensiplerini açıklayabilme
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
4- |
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
5- |
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
6- |
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
7- |
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
8- |
7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
|
|
9- |
7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
|
|
10- |
7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
11- |
8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
12- |
8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
13- |
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
14- |
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
15- |
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
11
|
2
|
22
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
2
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
4
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
75
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ülger,P.,1996 Tarım Makinaları İlkeleri Tekirdağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi. Ders kitabı Erol, M.A., Göknur İ.G., 1998. Ekim, Bakım ve Gübreleme Makinaları. A.Ü.Z.F. Ders kitabı, Yayın No: 1499
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Zeren.Y.,1978 Bahçe Ziraatı Mekanizasyonu Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi. Ders Notu Mutaf,E., 1984. Tarım Alet ve Makinaları. E.Ü.Z.F. Yayın No: 218, Bornova-İzmir. Bornova-İzmir. * Tozan, M.; 1997. Tarımsal Mekanizasyon, E.Ü.Z.F. Yayın No: 46/1, Bornova-İzmir, 84 s. * Yağcıoğlu,K., 1993. Bitki Koruma Makinaları. E.Ü.Z.F. Yayın No: 508, Bornova-İzmir. * Keçecioğlu,G., E.Gülsoylu, 2002. Toprak İşleme Makinaları. E.Ü.Z.F. Yayın No: 545, Bornova-İzmir.
|
|