Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Biyomedikal Mühendisliği > MATEMATİK-2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATİK-2 Birinci düzey MAT112 Zorunlu 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BAĞDAGÜL KARTAL ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HİMMET CAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Genel Matematik II nin temel konularını ve ilgili alanlarını gözden geçirme
Dersin tanımı Belirsiz integraller, belirli integraller, belirli integrallerin uygulamaları, seriler,kutupsal koordinat sistemi konularının verilmesi

Dersin içeriği
1- Belirsiz integraller ve özellikleri
2- Belirsiz integral alma kuralları
3- Belirsiz integralde değişken değiştirme metodu
4- Kımi integrasyon
5- Trigonometrik integraller
6- Rasyonel fonksiyonların integralleri
7- İndirgeme formülleri
8- Belirli integralin tanımı
9- Belirli integralin özellikleri
10- Belirli integralin uygulamaları, İntegral hesabın temel teoremleri
11- Düzlemsel bölgelerin alanları,Dönel cisimlerin hacimleri, Yay uzunluğu hasabı
12- Genelleştirilmiş İntegraller
13- Kutupsal Koordinat Sistemi ve bu sistemde Alan, Yay Uzunluğunun hesabı
14- Dizi ve Seriler
15- Kuvvet Serileri
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Belirsiz integral tanımu ve türev integral ilişkisi
2- Türev yardımıyla integral alma kurallarının kazanılması
3- Değişken değiştirme metoduyla hesaplanan integrallerin öğrenilmesi
4- Kısmi integrasyon metoduyla integral hesaplarının pekiştirilmesi
5- Trigonometrik fonksiyonların integrallerinin kavranılması
6- Rasyonel fonksiyonların integral hesabının anlaşılması
7- Belirli integral, temel teoremler ve özelliklerin öğrenilmesi
8- Alan, yay uzunluğu hacim gibi belirli integralin uygulamalarının pekiştirilmesi
9- Seri, seri çeşitleri ve özelliklerinin kavranılması
10- Kutupsal Koordinat Sisteminin Öğrenilmesi

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12- 12 a) biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme;
13- 12 b) türevsel denklemler ve istatistik dahil, ileri matematik, fen ve mühendislik bilgilerini biyoloji ve mühendisliğin arakesitindeki problemlerin çözümüne uygulayabilme becerisi;
14- 12 c) canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi;
15- 12 d) canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 9 9
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Dennis G. Zill, warren S. Wright(Çeviri editörü: Prof. Dr. Naci Cangül), Matematik cilt I, Nobel yayınları, Ankara, 2013.
Yardımcı Kaynaklar O. Bizim, A. Tekcan, B. Gezer, Genel Matematik,Dora yayınları, Bursa, 2011.

Ders ile ilgili dosyalar