Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Gida Mühendisliği > GIDA KİMYASI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA KİMYASI II Birinci düzey GM 214 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MAHMUT DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MAHMUT DOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Gıda kimyası konularını ayrıntıları ile gıda mühendisliği öğrencilere aktarmaktır.
Dersin tanımı Gıda renklendiricileri, su aktivitesi, enzim ve protein kimyası gibi gıda kimyası konularının ayrıntıları ile incelemek şeklindedir.

Dersin içeriği
1- Lipidlere Giriş
2- Lipid Kimyası
3- Enzimlere Giriş
4- Enzim Kimyası
5- Vitaminlere Giriş
6- Vitaminlerin Kimyası
7- Ara sınav
8- Mineraller
9- Fenolik bileşikler
10- Katkı Maddelerine Giriş
11- Gıda renklendiriciler
12- Asitlik Düzenleyiciler ve Kimyasal Koruyucular
13- Hidrokolloidler
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler su aktivitesi kavramını öğrenip, gıdalar için önemini hakkında bilgi sahibi olurlar.
2- Öğrenciler,protein kimyasını öğrenirler.
3- Öğrenciler,enzim kimyasını öğrenerek enzimlerin gıda endüstrisindeki önemini kavrarlar.
4- Öğrenciler, gıdalarda kullanılan renklendiricileri öğrenerek yapıları hakında fikir sahibi olurlar.
5- Öğrenciler, fenolik bileşikleri ve bunların önemini öğrenirler.
6- Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler gıda katkı maddeleri hakkında bilgi sahbi olurlar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2- Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3- Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4- Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5- Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6- Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8- Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9- Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10- Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11- İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12- Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13- Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 5 1 5
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 1 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     131
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders öğretim üyesinin kendi branşında yapmış olduğu hazırlıklar sonucunda power point sunum şeklindedir.
Yardımcı Kaynaklar Erciyes Üniversitesi Merkez Kütüphanesinde mevcut kaynaklara yönlendirme şeklindedir.

Ders ile ilgili dosyalar