Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Japon Dili ve Edebiyati (y.l) > JAPONCA DİLBİLİMİNE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
JAPONCA DİLBİLİMİNE GİRİŞ İkinci düzey JDE 512 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Japon dili ile ilgili geçmişten günümüze kadar yapılmış ve bugünkü araştırmalara da yön veren önemli dilbilgisi -dilbilim araştırmalarını öğretmek.
Dersin tanımı Japonca dilbilimi

Dersin içeriği
1- Japonca Açıklamalı Dilbilgisi nedir? Murakami Dilbilgisinden Teramura Dilbilgisine
2- Murakami Dilbilgisi
3- Murakami Dilbilgisinin açılımı
4- Murakami Dilbilgisinin özellikleri
5- Murakami Dilbilgisi sistemi
6- Murakami Dilbilgisi Araştırmaları
7- Ara Sınav
8- Teramura Dilbilgisi
9- Teramura Dilbilgisinin Açılımı
10- Teramura Dilbilgisinin özellikleri
11- Teramura Dilbilgisi sistemi
12- Teramura Dilbilgisi Araştırmaları
13- Her ikisinin karşılaştırılması
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Japonca dilbilgisi araştırmaları ile ilgili bilgi sahibi olur
2- Japonca dilbilim araştırmaları ile ilgili bilgi sahibi olur.
3- Dilbilim terimlerini öğrenir.
4- Dilbilgisi ve dilbilim arasındaki farkı öğrenir.
5- --
6- --
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrama konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
2- ilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
3- Bilimsel araştırma metotlarını uygulayabilme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
4- Sunu hazırlama metotlarını edinme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
5- Makale hazırlama teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
6- Yüksek lisans tezi yazma teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 3 21
Ödevler 12 3 36
Sunum / Seminer hazırlama 7 3 21
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 7 3 21
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı “Murakami Bunpo kara Teramura Bunpo he.” (Murakami Dilbilgisinden Teramura Dilbilgisine), Masuoka Takashi, , Kuroshio Shuppan, 2003.
Yardımcı Kaynaklar “Nihongo no Kenkyu” (Japonca Araştırmaları), Japon Dili Derneği, Sayı 257,258, 2013. Gengogaku Daijiten (Dilbilim Ansiklopedisi), 1995. “Gakujutsuyogoshu Gengogakuhen” (Japonca Dilbilim Terimleri Sözlüğü), Japonya Eğitim Bakanlığı, 2001.

Ders ile ilgili dosyalar