Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
JAPONCA DİLBİLİMİNE GİRİŞ |
İkinci düzey |
JDE 512 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Japon dili ile ilgili geçmişten günümüze kadar yapılmış ve bugünkü araştırmalara da yön veren önemli dilbilgisi -dilbilim araştırmalarını öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Japonca dilbilimi
|
1- |
Japonca Açıklamalı Dilbilgisi nedir?
Murakami Dilbilgisinden Teramura Dilbilgisine
|
2- |
Murakami Dilbilgisi
|
3- |
Murakami Dilbilgisinin açılımı
|
4- |
Murakami Dilbilgisinin özellikleri
|
5- |
Murakami Dilbilgisi sistemi
|
6- |
Murakami Dilbilgisi Araştırmaları
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Teramura Dilbilgisi
|
9- |
Teramura Dilbilgisinin Açılımı
|
10- |
Teramura Dilbilgisinin özellikleri
|
11- |
Teramura Dilbilgisi sistemi
|
12- |
Teramura Dilbilgisi Araştırmaları
|
13- |
Her ikisinin karşılaştırılması
|
14- |
Final
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Japonca dilbilgisi araştırmaları ile ilgili bilgi sahibi olur
|
2- |
Japonca dilbilim araştırmaları ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
3- |
Dilbilim terimlerini öğrenir.
|
4- |
Dilbilgisi ve dilbilim arasındaki farkı öğrenir.
|
5- |
--
|
6- |
--
|
7- |
--
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrama konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
|
|
2- |
ilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
|
|
3- |
Bilimsel araştırma metotlarını uygulayabilme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
|
|
4- |
Sunu hazırlama metotlarını edinme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
|
|
5- |
Makale hazırlama teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
|
|
6- |
Yüksek lisans tezi yazma teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
3
|
21
|
Ödevler
|
12
|
3
|
36
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
7
|
3
|
21
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
7
|
3
|
21
|
Toplam iş yükü
|
|
|
147
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
“Murakami Bunpo kara Teramura Bunpo he.” (Murakami Dilbilgisinden Teramura Dilbilgisine), Masuoka Takashi, , Kuroshio Shuppan, 2003.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
“Nihongo no Kenkyu” (Japonca Araştırmaları), Japon Dili Derneği, Sayı 257,258, 2013.
Gengogaku Daijiten (Dilbilim Ansiklopedisi), 1995.
“Gakujutsuyogoshu Gengogakuhen” (Japonca Dilbilim Terimleri Sözlüğü), Japonya Eğitim Bakanlığı, 2001.
|
|