Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği (yl.) > BETONARME DÖŞEMELERİN AKMA ÇİZGİLERİ YÖNTEMİNE GÖRE HESABI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BETONARME DÖŞEMELERİN AKMA ÇİZGİLERİ YÖNTEMİNE GÖRE HESABI İkinci düzey BSM509 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SELÇUK EMRE GÖRKEM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. Selçuk Emre Görkem
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Betonarme döşeme davranışları
Dersin tanımı Döşeme kırılma biçimleri ve yük kapasiteleri

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Betonarme döşemelerin davranışı
3- Betonarme döşemelerin davranışı
4- Akma çizgileri yöntemi
5- Göçme mekanizmaları
6- Göçme mekanizmaları
7- Donatı yerleşimine göre akma çizgileri
8- Arasınav
9- Kenar ve köşelerdeki özel durumlar
10- Denge denklemleri ve virtüel iş yöntemleriyle hesap
11- Ortotrop donatı ve eğik çarpık akma çizgileri
12- Tekil yükleme durumu
13- Tekil yükleme durumu
14- Yöntemin avantaj ve sınırları
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Betonarme döşemelerin kırılma biçimlerini öğrenir
2- Betonarme döşemelerin yük taşıma esaslarını öğrenir
3- Döşeme yük hesabını yapabilir.
4- Mesnet koşullarının davranışa etkisini öğrenir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 1. Nilson, A.H., Design of concrete structures, McGraw Hill. 2. Kennedy&Goodchild, Practical Yield Line Design, British Cement Assoc. Pub.

Ders ile ilgili dosyalar